podarí zlomiť jackpot v športke, obliehali Tipos v stredu popoludní desiatky klientov. Medzi pol druhou a tri štvrte na šesť ich však všade v Košiciach vítali s tým, že tikety neprijímajú, lebo im nejde online systém. Rozhorčení tipéri nám telefonovali do redakcie, aby sme zistili, v čom je problém. "Určite chcú, aby jackpot padol až v nedeľu, keď bude po výplatách a budú mať vyššie tržby," zamyslel sa jeden z našich čitateľov.
O vysvetlenie sme požiadali generálneho riaditeľa spoločnosti Tipos a. s. Bratislava Ing. Jozefa Sokiru. "Tento výpadok, ktorý postihol celé východné Slovensko, nám spôsobil obrovskú niekoľkomiliónovú stratu. K chybe došlo u Slovenských telekomunikácií. Zatiaľ nevieme špecifikovať, aká je tá strata vysoká, pretože ešte nevieme, koľko monitorov vypadlo a aké tržby mohli byť, pretože nemáme ešte zmonitorované tržby v iných pracoviskách."
Zaujímalo nás, či má štátny Tipos možnosť uplatňovať si náhradu škody u Slovenských telekomunikácií. "My máme zmluvu s americkou spoločnosťou, ktorá je naším providerom. Straty sú však v takýchto prípadoch dosť ťažko vymožiteľné, pretože ide väčšinou o akúsi vyššiu moc..."
Čo sa to vlastne v stredu popoludní na východe stalo, sme sa teda opýtali Ing. Pavla Vertala, riaditeľa sekcie marketingu OZ Košice Slovenských telekomunikácií. "Zisťoval som, v čom bol problém. Išlo o bežnú technickú poruchu na centrálnom zariadení v Bratislave, bol to teda celoslovenský problém. Po zistení príčiny bola chyba odstránená," uviedol.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.