korún, nadelil rozšafne až 18 tisíc 300 Sk. Nadôvažok, túto sumu jej vôbec ani nestiahol z účtu, len pôvodných tristo korún. No, kto by z nás nebol tomu rád. Dievčina však reagovala na to pre nás niektorých nepochopiteľne čestne. Takto získané peniaze chcela bezpracne vrátiť do banky a upozorniť ich na pokazený automat. Vo finančnom ústave však od nej peniaze nezobrali, keďže o pokazenom stroji nevedeli. Až následne zistili, že bankomat za niekoľko mesiacov takto spreneveril okolo pol milióna korún.
Táto neuveriteľná, ale pravdivá príhoda sa, žiaľ, nestala v Košiciach, ale v Banskej Bystrici. Bankový bôžik sa rozhodol nadeľovať len na strednom Slovensku. Ani v terajšom adventnom čase, nás v našom regióne takáto milá nádielka nečaká, ubezpečili nás zástupcovia ďalších slovenských bánk.
"Takýto prípad sa v našich bankomatoch nemôže stať. Tatra banka totiž vo svojom vlastnom záujme používa vo vlastných bankomatoch špičkový softvér, ktorý je veľmi pozorne inštalovaný, dôkladne testovaný a neustále monitorovaný. Takže k podobnému prípadu, aký sa stal v Banskej Bystrici a aký mohol nastať iba v prípade zlyhania ľudského faktora, na našich bankomatoch doteraz nedošlo. Sme presvedčení, že sme urobili všetko preto, aby sa tak nestalo ani v budúcnosti," informoval nás hovorca Tatra banky, a. s. Roman Začka.
Podobne presvedčení o neomylnosti svojich bankomatov sú i v ďalších slovenských peňažných ústavoch. Systém zabezpečenia majú všetky banky prepracovaný a veľmi podobný. Vari najlepšie nám systém bankomatových reklamácií objasnil tlačový hovorca VÚB, a. s. Norbert Lazar: "V poslednom čase sme sa so žiadnymi problémami našich bankomatov nestretli. Skôr riešime reklamácie typu, že klientovi ubudnú na účte peniaze. Po dôkladnom preverení však nakoniec zistíme, že mu ich na karte vybral jeho rodinný príslušník, poväčšine potomok. Keby sa však v našich bankomatoch stal taký prípa ako v Banskej Bystrici, stroj má inštalovaný taký softvér, že si dokáže zapamätať celú transakciu. Čiže, vie presne identifikovať čas výberu a údaje o klientovi cez jeho kartu. Na základe týchto údajov, vieme presne určiť oprávnenosť reklamácie. Občania sa preto nemusia obávať, že by ich bankomat oklamal a samozrejme platí to i naopak. Ak by vydal bankomat klientovi, väčšiu sumu ,ako udal, zistili by sme to. Banka by ho vyzvala, aby túto sumu vrátil."
A čo na "zbláznený" bankomat hovoria zástupcovia Investičnej a rozvojovej banky , ktorej prístroj patrí?
"Tento exces, ktorý sa s naším bankomatom stal, nebol problémom banky. V tomto prípade zlyhal systém, ktorý montuje správca systému a tak sa stala chyba. Naše bankomaty sú absolútne spoľahlivé a zabezpečené. Takáto transakcia je z našej strany už vylúčená a nemôže k nej dôjsť, nielen v Banskej Bystrici, ale ani nikde inde na Slovensku," uviedol tlačový hovorca IRB Pavol Varga.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.