nasledujúcej sezóne švédsko-fínske duo Kenneth Eriksson Toni Gardemeister. Obaja patria medzi skúsených pretekárov (hoci Toni je skôr zástupca mladej generácie) a prichádzajú do tímu práve v čase, keď "mladoboleslaváci" po prvýkrát vo svojej histórii absolvujú kompletnú sezónu majstrovstiev sveta značiek. "Som rád, že môžeme potvrdiť toto nové jazdecké obsadenie," hovorí šéf tímu, Pavel Janeba, "Rozhodli sme sa zostaviť tím z jedného z najskúsenejších pretekárov štartového poľa (Eriksson) a zo zástupcu mladej generácie, ktorý napriek svojmu veku má už tiež veľmi dôležité skúsenosti z majstrovstiev sveta. Všetci veríme, že táto kombinácia prinesie svoje ovocie a prispeje k ďalšiemu vývoju vozidla."
Pre našu lepšiu predstavu si povedzme, že Kenneth Eriksson (nar.13. 5. 1965 v Applebo) začal pretekať v roku 1977 a v MS značiek sa objavuje od roku 1991. Za ten čas jazdil v tíme Mitsubishi (1991-1995), Subaru (1996-1998) a Hyundai (2002-2001). Celkom sa šesťkrát radoval z víťazstva a najlepšie v MS sa umiestnil v roku 1995, keď skončil celkovo na treťom meste. Jeho nový tímový kolega, Toni Gardemeister (nar.31.3.1975 v Kouvola), si prvýkrát najvyššiu kategóriu vyskúšal v roku 1999, keď sa mu na Subaru podarilo skončiť rely Nový Zéland na výbornom treťom mieste. O rok neskôr si tak "vypýtal" miesto v tíme Seat, s ktorým absolvoval celú sezónu. Tento rok sa zúčastnil iba štyroch pretekov, keď sa v úvode sezóny mohol zviesť v tíme HF Grifone na Peugeote 206 WRC (získal jedno piate a jedno štvrté miesto) a neskôr aj v tíme Mitsubishi, kde sa mu už tak nedarilo. Ale ako je z výsledkov zreteľné, tento 26-ročný Fín má v sebe veľký vývoja schopný potenciál a pre Škodu by mohol byť tým pravým koňom.
Táto nová zostava českého tímu Škoda Motorsport bola oficiálne predstavená práve včera (12.12.2001) v Mladej Boleslavi a na menšie prekvapenie ako tretí pilot tímu bol predstavený aj argentínsky pretekár Gabriel Pozzo, ktorý sa v tomto roku stal majstrom sveta v skupine "N" (na Mitsubishi). Argentínčan by podľa posledných správ mal absolvovať deväť pretekov MS 2002 a nevylučuje sa ani desiaty štart, na fínskej rely. Mladá Boleslav sa do novej sezóny, ktorá začína už v januári tradičnou rely Monte Carlo, skutočne poriadne vyzbrojila, pretože okrem tejto trojice garantuje niekoľko štartov, vo vybraných pretekoch, aj dvojici Stig Blomqvist a Roman Kresta. Na rozdiel od Krestu a Blomqvista však Pozzo bude možnou alternatívou na zbieranie bodov do MS značiek na podujatiach ako Cyprus, Argentína, či Akropolis. Novopečený argentínsky majster sveta si už zabezpečil aj bývanie neďaleko centrály českého tímu a permanentne bude mať pripravené testovacie vozidlo, aby sa čo najskôr dokonale oboznámil z novou technikou.
Okrem tejto správy k nám tiež prenikli informácie, že do Mladoboleslavskej siene slávy pribudli ďalšie štyri nové osobnosti, ktoré sú úzko späté s históriou Škody. Táto tradícia vznikla iba v roku 1997 na podnet Vratislava Kulhánka a Pavla Janebu, no každoročne pred vianocami do galérie pribudne niekoľko významných osobností. Tento rok galériu značky Škoda rozšírili hneď štyri mená. Vratislav Kulhánek do siene uviedol Václava Blahnu, nám známeho ako výborného pretekára, ktorý v období slávnej Škody 130 RS dokázal vynikajúco reprezentovať značku aj na svetových súťažiach, Ladislava Křečka, ktorý sa do histórie zapísal svojim vynikajúcim šiestym miestom na rely San Remo 1986, Jiřího Kotka, bývalého spolujazdca a súčasného koordinátora tímu a Václava Zbudila, ktorý od šesťdesiatych rokov až do roku 1987 pracoval ako majster dielne a šéfmechanik športového tímu. Aj tento počin robí z českej Škody podnik svetového mena, pretože skutočne výborných výsledkov sa môže dočkať iba taký podnik, ktorý si dokáže vážiť a oceniť prácu svojich pracovníkov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.