Korzár logo Korzár

Prichádza nový Trafic

Francúzska firma Renault je významným výrobcom nie len osobných, ale aj úžitkových vozidiel. V polovici tohto roka uviedla táto firma na trh

inovovaný rad ľahkých úžitkových vozidiel Trafic, ktorý teraz prichádza aj na náš trh. Nový Trafic - vyvinutý v spolupráci s firmou Opel - nahrádza doterajší model, ktorý sa vyrábal od roku 1980 a ktorého sa predalo vyše 930 000 kusov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trafic sa zatiaľ vyrába v skriňovej verzii (van) a ako presklené alebo polopresklené kombi, v budúcom roku príde na trh aj valník a mikrobus. I keď ide o úžitkové vozidlo, má Trafic sviežy ba dynamický dizajn a vyznačuje sa mnohými takými bezpečnostnými a komfortnými prvkami, s ktorými sme sa doteraz stretávali len na osobných vozidlách. Veľa pozornosti venovali konštruktéri ergonomickému riešeniu ovládacích prvkov i celkovému usporiadaniu "pracoviska" vodiča - veď ten často strávi za volantom úžitkového vozidla celú pracovnú dobu, takže by mal mať aspoň také pohodlie, aké má vodič osobného auta. Trafic sa vyrába na podvozku s dvomi rôznymi rázvormi (3098 mm a 3498 mm). Van s kratším podvozkom má úžitkový priestor dĺžky 241 cm a objemu 5 m3, do predĺženej verzie možno naložiť náklad objemu až 5,9 m3. Verzie kombi môžu byť vystrojené dvomi až deviatimi sedadlami. K nám sa zatiaľ dováža len van s krátkym rázvorom, kombi sa na našom trhu objaví v budúcom roku.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon nového Traficu sú k dispozícii tri motory. Moderný turbodieselový motor zdvihového objemu 1,9 litra, vystrojený vstrekovacím systémom common rail, sa dodáva v dvoch výkonových verziách (60 kW a 74 kW). Priemerná spotreba týchto motorov je len 7,4 l/100 km (van) resp. 7,7 l/100 km (kombi), takže s plnou nádržou (90 litrov) je dojazd vanu vyše 1200 km. Tí, ktorí si chcú s Traficom zajazdiť takpovediac športovejšie, si môžu objednať dvojlitrový 16-ventilový motor výkonu 88 kW, ktorý sa montuje aj do vozidiel Scénic, Laguna a Espace (k nám sa nedováža Trafic s týmto motorom). Najslabší z trojice motorov je kombinovaný s päťstupňovou prevodovkou, oba výkonnejšie motory s dodávajú v kombinácii s novou šesťstupňovou prevodovkou (odvodenou od prevodovky modelu Laguna). Trafic je vystrojený kotúčovými brzdami na všetkých kolesách, pričom do sériového výstroja patrí antiblokovací systém a systém elektronického rozdeľovania brzdiacej sily. Do sériového bezpečnostného výstroja patrí aj airbag vodiča a opierky hlavy na všetkých sedadlách, zapríplatok môže byť vozidlo vystrojené aj airbagom pre spolujazdca a bočnými airbagmi. K pohodliu vodiča prispieva výškovo prestaviteľné sedadlo, osovo prestaviteľný volant a napokon i posilňovač riadenia. V interiéri je množstvo odkladacích priestorov, vhodných aj na uloženie dokumentov a nápojov. Radiaca páka je umiestnená na strednej konzole a nie na podlahe, čo uľahčuje prechod medzi sedadlami do nákladného priestoru. Dno ložného priestoru je vystrojené úchytmi na bezpečné upevnenie nákladu. Na želanie môže byť Trafic vystrojený aj klimatizačným zariadením, druhými bočnými posuvnými dverami (na ľavej strane), tachografom, vyhrievateľným sedadlom vodiča, kvalitným autorádiom, navigačným systémom a ďalšími prvkami, zvyšujúcimi úžitkové vlastnosti a spríjemňujúcimi vodičovi prácu. Pre zaujímavosť možno uviesť, že Trafic sa montuje v závode koncernu General Motors v britskom Lutone.

SkryťVypnúť reklamu

Renault Trafic je príkladom toho, že aj ľahké úžitkové vozidlá sa môžu vyznačovať moderným a sympatickým dizajnom, vysokou mierou bezpečnosti, dobrými jazdnými vlastnosťami a pohodlným interiérom.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 057
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 232
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 057
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 232
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu