zemplínskom regióne. Eugen Bielický spomína na tieto časy rád. Po vzniku prvého československého štátu sa na východnom Slovensku automobilizmus rozvíjal veľmi pomaly. V dvadsiatych rokoch minulého storočia to nebolo ináč ani v Trebišove. Rodiny Andrássyovcov tu mali dve autá. Milovníci motorov po nich len závistlivo poškuľovali. Mnohí ich chceli získať. Aj Jozef Horányi, ktorý pracoval za morom v Kanade. Do "kraja" sa vrátil roku 1926 a za vydreté peniaze kúpil vo Francúzsku 4-sedadlový Citroen. Využíval ho na cestách, ale neraz na ňom naháňal po poli zajacov. V rukách motoristu - poľovníka dlho nevydržal. Predal ho Wagnerovcom a tam sa dostalo do správnych rúk. Táto rodinná firma bola v Trebišove známa. V jej dielňach pracovali najlepší odborníci tých čias, Zamboryi, Seman, Bielicky, Moric, Viktor, Straka, Gerik a ďalší. V tom čase pribudli do Trebišova ďalšie automobily. Kto chcel riadiť auto, musel absolvovať šoférsky kurz v Košiciach. Nových šoférov pripravovali dve autoškoly. Eugen Bielicky sa vyučil v zámočníckej dielni Wagnerovcov. Po vyučení pracoval v autodielni J. Topercera. Tam urobil aj vodičskú skúšku v máji 1927 a stal sa vodičom z povolania pre automobily triedy nad 16 HP (konských síl). Neskôr bol prvým trebišovským taxikárom a vodičom malého autobusu Chevrolet pre mestskú dopravu. Jej linkou bola trasa od hostinca Klink po železničnú stanicu. Pán Bielicky bol taxikárom až do roku 1931 a svojej profesii ostal verný až do dnešných dní. Vysoký vek a zdravotný stav ukrajujú z práce kvalifikovaného odborníka, ale pamäť a vitalita 94-ročného ročného jubilanta neopúšťajú. Zostáva živou kronikou Trebišova.
Jozef Bumbera, Trebišov
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.