Šariša na Spiš cez Branisko," vyhlásil. Skúšobná prevádzka tunela bude podľa Dzurindových slov spustená 1. júla 2002.
Premiér prešiel včera tunel s celkovou dĺžkou 5 019 metrov, v jeho strede skontroloval betónovú vozovku. Betón namiesto asfaltu použili z bezpečnostných dôvodov. „Je reálny predpoklad, že k siedmemu januáru začne finále," tvrdí Mikuláš Dzurinda. To bude pozostávať z inštalácie technologických zariadení, napojení tunela na západnú trasu diaľnice D1 pri obci Beharovce a z dokončenia 300-metrového úseku na vjazd do tunela z východnej strany pri Širokom. Počas skúšobnej prevádzky sa bude tunel monitorovať. Plná prevádzka začne až po vylúčení všetkých prípadných nedostatkov.
Prekopaný masív Branisko prestane byť brzdou európskeho tranzitu. Podľa Dzurindu bude otvorenie tunela významným krokom k rozvoju regiónu východného Slovenska. Dobudovanie diaľničnej siete na Slovensku je podľa neho prioritou, ktorá prinesie prílev zahraničného kapitálu.
V uplynulom roku bolo na výstavbu diaľnic v SR preinvestovaných 9,2 miliardy korún, z toho viac ako 2 miliardy práve na Branisko. „Do roku 2002 plánujeme na výstavbu diaľnic rozpočtovo aj ináč preinvestovať 10,6 miliardy korún," tvrdí premiér. „Potešilo ma, keď som sa od nižších riaditeľov dozvedel, že za posledné dva roky na tejto stavbe nechýbali peniaze," uviedol.
Bezpečnosť v tuneli je podľa riaditeľa sekcie cestnej infraštruktúry MDPaT Petra Bareka na základe reflexie z iných európskych stavieb podobného charakteru. „Bude to jeden z prvých tunelov, ktorý bude vyhovovať najnovším normám," tvrdí. Vstup do tunela podľa bude na oboch stranách zabezpečovať inteligentný dopravný systém, ktorý by mal vylúčiť vozidlá, ktoré by mohli jeho priechodnosť skomplikovať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.