nákupné centrá. Mesto však zjavne zaostávalo za obchodnými domami, čo sa odrazilo na aj tržbách.
Na Dominikánskom námestí nám predavač stromčekov Michal Tefelner z Vranova nad Topľou povedal, že boli aj lepšie dni, "dnes ľudia akosi nechodia," povedal nám. Ochotne nás však poinformoval, že ľudia kupujú viac smreky, ktoré predáva za 170 korún. Lepšie vraj idú, lebo sú lacnejšie a ľuďom sa tiež zdajú krajšie.
Neďaleko predávala imelo a vetvičky z ihličnanov Mária Mireková, ktorá predaj hodnotila rovnako poskromne: "Naozaj je slabý deň, asi preto, že je zima, ľudia tiež idú asi radšej do hypermarketov." Podobne hodnotili striebornú nedeľu predavači Z Datart-u, keď nám povedali, "že nič zvláštne sa u nich nedeje."
Pred Tecsom na Hlavnej však aj to málo ľudí venovalo značnú pozornosť nákupu vianočných kaprov. Predavač Jozef vychutnávajúc cigaretku prezradil, že od rána do obeda urobili skoro takú tržbu ako za celý predchádzajúci deň.
"Teraz som si konečne zapálil, lebo od rána je tu absolútny frmol. Po 10-tej hodine tu boli fronty, aké nepamätám, ľudia sa o kapre doslova bili. Teraz čakáme na ďalších 500 kíl, ktoré predáme len tak sfúkne."
Vianočnú rybu pred Tescom na Hlavnej okrem iného predávajú vo výberovej triede od 2,5 do 4-och kilogramov po 105 korún a v prvej triede od 1,6 do 2,5 kilogramu po 80 korún.
To, čo včera chýbalo v centre mesta, bolo v oboch najväčších hypermarketoch. V Carrefouri počas víkendu bol toľko návštevníkov, že križovatku pred ním, i napriek fungujúcim semaforom, museli usmerňovať dopravní policajti. Vo vnútri to vyzeralo ako v úli a kulminujúca nákupná horúčka bola evidentná na objemoch v nákupných košíkoch, ktoré v nejednom prípade praskali vo švíkoch. Deti sa pritom tešili z rôznych rozprávkových postavičiek ako snehulienky, princezny, čarodejnice, či Mikuláša, ktorí im rozdávali za pesničku či básničku rôzne sladkosti.
Riadny "nátresk" zažili aj Hypermarket Tesco a Baumax II, kde sa dalo dostať o poznanie lepšie vďaka novonainštalovanej svetelnej signalizácie, avšak každý vodič aj tam potreboval dobré nervy. Presne tak ako v Carrefoure mal návštevník "Hypertesca" množstvo atrakcií a výhodných zliav. Neklamným znakom, že o nákup v týchto obchodoch je veľký záujem, boli zaparkované autobusy z rôznych, aj vzdialenejších okresov východu Slovenska.
Strieborná nedeľa sa niesla jednoznačne v duchu nákupov pod jednou strechou.
Autor: ss
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.