roku 2004. Rozhodli o tom dva dni pred Štedrým večerom organizátori Rallye Matador Tatry, ktorí sa zišli na rokovaní v Púchove. "Hádam naujzaujímavejšou informáciou zo stretnutia je, že 33. pokračovanie rallye sa už po druhý raz pôjde v okolí Púchova, navyše, tentokrát v nedtradične skorom termíne, od 12. do 14. apríla 2002," informoval nás čestný riaditeľ pretekov a zároveň člen organizačného výboru podujatia Oskár Meltzer.
Na vysvetlenie, spomenuté preteky automobilov sa od tohoto roku budú striedavo jazdiť dva až trikrát za sebou na Považí a potom jeden raz pod Tatrami. Príčinou je akútny nedostatok finančných prostriedkov na prípravu podujatia. Miestni organizátori totiž tohoto roku nedokázali zabezpečiť dostatok peňazí, na zorganizovanie dôsetojného podujatia. Preto spojili sily s púchovským podnikom Matador.
Podľa jeho slov, Poprad má v orgabizačnom výbore zastúpených aj ďalších dvoch svojich členov. Prvým je riaditeľ pretekov Miroslav Mikulovský a druhým tajomník Juraj Valuš. "Našim zámerom je pripraviť ešte dve podujatia na Považí a potom vrátiť tradíciu rallye späť pod Tatry. Trať v okolí Púchova bude krátka. Dohodli sme sa na 550 kilometroch a štyroch rýchlostných skúškach. Po návrate do Popradu by sme však chceli dosiahnuť viac. Terajšia rallye má koeficient dva. My však chceme požiadať FIA o pridelenie "päťky". To by znamenalo nielen vyšší koeficient pri konečnom účtovaní a rozdeľovaní bodových ziskov, ale aj kvalitnejšiu účasť pretekárov a to predsa pri pretekoch tohoto druhu ide," uviedol ďalej.
Počas kreovania organizačného tímu sa na predvianočnom stretnutí okrem iného tiež hodnotil v poradí 32. ročník Rallye Tatry, ktorý bol historicky prvým s prívlastkom Matador. Ako sme sa dozvedeli, pripomienky zazneli najmä na adresu usporiadateľov, ktorí v niektorých okamihoch nezvládli organizáciu podujatia. Predovšetkým vtedy, keď sa pred strojom Emila Horniačka zničoho nič objavil moped. Závodník po kolízi musel z pretekov odstúpiť. Organizátori sa preto budúci rok rozhodli posilniť usporiadateľskú službu o členov všetkých automotoklubov spod Tatier.
Zaujímali sme sa tiež o návrat pretekov s viac ako tridsaťročnou históriou do Popradu. Miestna verejnosť má stále v živej pamäti nedorozumenia organizátorov s miestnou štátnou správou, ochrancami prírody i vedením samotného okresného mesta. "V roku 2004 bude, dúfam, už všetko inak. Verím, že sa dokážeme lepšie dohodnúť so všetkými zainteresovanými, ako vlani. Chceli by sme tiež presvedčiť vedenie Popradu, aby nás pustilo do centra mesta. Ako príklad stačí spomúť Rallye Monte Carlo v Monaku, alebo Mikona Rallye v Bratislave. Pútajú pozornosť a ľudia sa sem len tak hrnú," konštatoval O. Meltzer, ktorý na základe dlhoročných skúseností dostal za úlohu kontaktovať prípadných účastníkov pretekov pochádzajúcich z Poľska, Maďarska, Ruska, Ukrajiny a ďalších okolitých krajín. Jeho kolegovia z Púchova zase budú "lanáriť" Čechov.
Na našu otázku, z ktorého štátu možno očakávať najkvalitnejšiu účasť na budúcoročných pretekoch jednoznačne odvetil, že z Českej republiky. Ako uviedol, tam majú závodníci najkvalitnejšie technické zázemie a zároveň sa tam rodí najviac jazdeckých talentov. Odzrkadľuje sa to tiež na domácom šampionáte, kde sa pravidelne zúčastňuje 80 až 100 posádok. Na Slovensku ich tohto roku bolo len 23.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.