konštruktéri sa usilovali doplniť ponuky najmä o luxusné autá, uvádza denník Le Monde.
Tento rok bude vo Francúzsku dôležitý pre automobilku Renault, vstupujúcu do segmentu luxusných automobilov. Po kupé Aventime sa na jar budúceho roka má na trh dostať model Vel Satis. Má sa stať novým buržoáznym imidžom, ktorým sa Renault chce presadiť v konkurencii luxusných automobilov. Renault sa v tejto triede presadí, alebo prehrá, viac na zahraničných trhoch ako na domácom.
V druhom polroku Renault príde s novou generáciou modelu Espace. Má potvrdiť prvé miesto automobilky na európskom trhu v segmente vanov. Svetová výstava automobilov v Paríži v októbri budúceho roka bude pre Renault príležitosťou, aby predstavil nový, veľmi očakávaný Mégane.
Automobilka Peugeot, pre ktorú bol rok 2001 výnimočne dobrý, sa pokúsi pokračovať v úspešnom ťažení. Konštruktér ponúkne model 307 vo verzii "station wagon", teda ako vyvýšené kombi. Má sa tak stať alternatívou pre autá typu van. Kombi z modelu 206, očakávané koncom roka 2002, má mať športovejšie línie.
Citro‰n uvedie do predaja model C3, ktorý je konkurentom Peugeot 206. Odlišuje sa od neho "usmievajúcim sa" dizajnom.
Rok 2002 sa pre nemecké značky ponesie v znamení veľkých áut. Volkswagen ponúkne veľké auto s názvom Pha‰ton. Automobilka ďalej príde na trh s "novým chrobákom" v spracovaní kabriolet. Model Tuarek je luxusný automobil 4x4, ktorý VW vypracoval spolu s Porsche.
Mercedes predstaví superlimuzínu so štítkom Maybach. Vyhradená bude pre hŕstku miliardárov, upozorňuje Le Monde.
Automobilka BMW dá do predaja predĺženú verziu svojej série 7.
Pre skromnejšie pomery, ako sú vyššie uvedené, Mercedes príde s vozidlom na voľný čas Vaneo. Volkswagen predstaví vanovú verziu modelu Golf.
Ford sa spolieha na piatu generáciu modelu Fiesta a jej derivátov, konštatoval Le Monde.
Autor: Garmisch
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.