Korzár logo Korzár
Piatok, 23. júl, 2021 | Meniny má OľgaKrížovkyKrížovky

V F1 vrcholia prípravy na novú sezónu

Obdobie medzi poslednými pretekmi sezóny a koncom kalendárneho roku sa môže javiť ako mŕtve, no nedajme sa zmýliť. Hoci testy sú oficiálne povolené

až od začiatku januára, tímy usilovne pracujú na príprave nových monopostov vo svojich centrálach. Dovolenku vlastne majú (ak si odmyslíme povinnosti voči sponzorom) iba pretekári.

Prvým tímom, ktorý zahlásil koniec úvodnej fázy príprav na sezónu 2002 bola japonská automobilka Toyota, ktorá tento rok bude v F1 debutovať. Na rozdiel od ostatných tímov sa tak na svoj veľký deň mohla pripravovať celý predošlý rok a s predstavovaním preto neotáľala. V novej centrále v nemeckom Kolíne sa potom predvedenie nového monopostu na rok 2002 pred širokou novinárskou verejnosťou konalo už 17.decembra. Pokrstený prítomnosťou vedenia automobilky i vedenia tímu tak uzrel svetlo sveta celkom nový model Toyota TF102 s motorom RVX-02. "Monopost, ktorý sme testovali v roku 2001 bol skonštruovaný iba na skúšobné účely. O nič viac nešlo," tvrdil otec nového vozidla, Gustav Brunner, "Treba však povedať, že nám veľmi pomohlo. Vozidlo pre rok 2002 je už oveľa modernejšie. Podarilo sa nám ho pritom skonštruovať za veľmi krátke časové obdobie." My už vieme, že do kokpitu novej Toyoty, ktorá bude jazdiť v bielo-červenej farebnej kombinácii si usadnú Škót Alan McNish a Fín Mika Salo. Oficiálny názov tímu je Panasonic Toyota Racing a vrchným šéfom tímu je Ove Andersson na ktorého si možno spomínate ešte ako na šéfa úspešného tímu WRC. "Je to veľká úloha, ale my sa vôbec nebojíme," verí si Andersson, "Dosiaľ sa nám darilo presne plniť plán a všetci sa už tešíme na januárové testy (pozn.: prvá konfrontácia s konkurenciou sa uskutoční už o týždeň v Barcelone). Neviete sa tiež dočkať chvíle, keď sa po prvýkrát postavíme na štartovú čiaru pretekov v Melbourne."

Toyota je pre všetkých veľkým otáznikom a hoci nikto neočakáva, že bude rovno súperiť s Ferrari, či Mclarenom, predsa len ruku do ohňa nikto nestrčí.

Japonci majú pravdepodobne najväčší rozpočet v celom "cirkuse F1" a mimoriadne skúsený technický potenciál. Lenže podobne si pri svojom vstupe veril aj tím BAR a my vieme ako to dopadlo. A práve tím British American Racing bol druhým, ktorý svoj monopost predstavil ešte v decembri. Veľká sláva s novým monopostom sa konala len o deň neskôr ako v Toyote (18. 12. 2001) a v jej závere sa nový BAR 004 (v nezmenenej zostave Villeneuve - Panis) novinárom predviedol v akcii na priľahlej dráhe v Brackley. Úprimne povedané médiá ale ani tak nezaujímal nový monopost, ako udalosti, ktoré sa v tíme BAR odohrali tesne pred jeho predstavením. Zo šéfovskej stoličky totiž nečakane padol Craig Pollock, ktorý stál pri zrode tímu a bol nahradený ešte prekvapivejšou persónou, ktorou nebol nikto iný ako David Richards! Áno, vidíte dobre. Ten Richards, ktorý veľmi úspešne vedie športový tím Prodrive (pozn.: nasadzuje do WRC vozidlá Subaru), ten Richards, ktorý vlani kúpil od FIA práva na World Rally Championship a chce po vzore Ecclestonovej F1 posunúť rely na komerčnejší stupeň. Richards už v F1 pôsobil, keď v tíme Benetton nahradil v roku 1998 Briatoreho. Jeho misia však neskončila úspešne a už po roku sa musel porúčať. Tentokrát ho však dosadil tabakový koncern BAT, ktorý úzko spolupracuje aj s tímom Prodrive a Richardsova pozícia je tak oveľa silnejšia ako v Benettone. Lenže ako vraví ľudová múdrosť, sedieť na viacerých stoličkách naraz sa nedá a tak uvidíme, ako bude Richards čarovať tentoraz. Pollock je naviac úzko spätý s Jacquesom Villeneuvom a jeho odsun vyvoláva špekulácie o Kanaďanovej reakcii. Majster sveta z roku 1997 sa ani veľmi netajil nevôľou nad novým stavom, no tak ako tím potrebuje jeho, tak dnes Villeneuve potrebuje BAR (všetky dobré miesta sú už obsadené). Dôležité pre Villeneuva však je, že Pollock ešte pred spomínanou rošádou dokázal podpísať novú zmluvu s Hondou na ďalšie tri roky a dal tímu novú perpektívu (pozn.: z čoho veľkú radosť určite nemal Eddie Jordan, tiež bojujúci o priazeň Hondy). Japonci na novú sezónu pripravili úplne nový motor RA 002E, ktorý sa má výkonnostne už priblížiť Mercedesu i Ferrari. Ako sa to ale prejaví na výsledkoch, na to si ešte budeme musieť chvíľu počkať. Silné slová pred štartom sezóny sme z tohto tímu už počuli aj v minulých rokoch a skutok, akosi utiekol. David Richards však hrozí novými opatreniami. Prejaví sa to aj na výsledkoch?

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z čoho sa vyrábajú balené bagety? Kedy sa ich treba báť?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  6. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  7. Od Česka až po Jadran
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  10. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 13 899
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 7 837
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 223
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 6 115
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 4 377
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 684
  7. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 3 256
  8. Od Česka až po Jadran 2 963
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 821
  10. Vodiči, pozor! V Poľsku platia nové podmienky pre výber mýta 2 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné.

Lekár cudzie zavinenie predbežne vylúčil.


SITA 2 h
Miesto nehody.

Peugeot nedal prednosť.


3 h
Pápež František odslúži bohoslužbu v priestore pred Mestskou športovou halou, kam zavítal pred 26 rokmi aj Ján Pavol II.

Parkovanie umožnia na letisku i diaľnici.


4 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 5 ďalší 18 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Fico sa chce dostať k moci.


7 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop