nikoho, kto by súhlasil s prevodom celého poistného kmeňa," povedal Július Tomka, člen Rady Úradu pre finančný trh. Poisťovňa totiž predložila dva návrhy, kto by mohol získať jej klientov, ale oba boli bez súhlasu preberajúcej poisťovne.
Pretože celý kmeň Dopravnej poisťovne sa zjavne nepodarí previesť, spoločnosť dostala povolenie od úradu, aby previedla aspoň jeho časť, o ktorú niektorí poisťovatelia už prejavili záujem. To znamená, že na základe dohodnutých kritérií budú vylúčené zmluvy s vysokým rizikom, pričom zvyšok by sa už mal dať previesť. "Chceme, aby previedli čo najväčšiu časť. Ale komu a koľko sa prevedie, bude otázka dopytu," povedal Tomka.
Podľa povereného riaditeľa Dopravnej poisťovne Jána Pašiaka zmluvy sú rozdelené do šiestich skupín, z ktorých päť je veľmi zaujímavých. Aj medzi nimi sú však klienti s vysokým rizikom, ktorých si nikto nebude chcieť zobrať. Šiestym odvetvím je poistenie medzinárodnej dopravy, ktoré je veľmi rizikové. "Poisťovňa má rádovo asi tritisíc živých zmlúv," povedal Pašiak. V minulosti bol poistný kmeň väčší, ale mnohé poistky vypršali, prípadne ich klienti stornovali.
Klientov, ktorých sa nepodarí z Dopravnej poisťovne vybrať, čaká jedna z dvoch alternatív. Buď ich zmluvy prirodzene zaniknú, alebo sa po vyhlásení konkurzu na poisťovňu stanú jej veriteľmi. Predstavitelia spoločnosti už dali návrh na vyhlásenie konkurzu, ale súd v tejto veci ešte nerozhodol.
Ak by bol konkurz vyhlásený skôr, ako sa prevedú poistné zmluvy, je podľa Tomku aj v záujme správcu konkurznej podstaty, aby pokračoval v tomto úsilí. "Správca tak môže znížiť záväzky a môže na tom získať nejaké financie," povedal Tomka. Podľa Pašiaka by už koncom budúceho týždňa mohlo byť známe, kto získa klientov Dopravnej poisťovne.
Úrad pre finančný trh rozhodol o prevode poistného kmeňa Dopravnej poisťovne pred koncom novembra, pričom spoločnosť mala už od augusta zakázané uzatvárať nové zmluvy a predlžovať staré. Jedným z dôvodov bolo nedostatočné krytie rezerv spôsobené viacerými faktormi. Negatívny dosah na hospodárenie Dopravnej poisťovne mali okrem vysokej škodovosti aj exekúcia v prospech colného úradu, krach Dopravnej banky, voči ktorej má poisťovňa pohľadávky a v neposlednom rade aj spôsob riadenia spoločnosti.
GABRIEL KÁDASI
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.