Snehové frézy s motormi z ruských tankov včera v Šuňave nenasadili
Šuňava/Štrba/Poprad - Včera mali cestári skoncovať s posledným pozostatkom minulotýždňovej snehovej kalamity pod Tatrami. Tradičný komplikovaný úsek
Robert Juriš
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
cesty tretej triedy medzi Štrbou a Šuňavou zvaný Chotár však zostane pre vodičov aj naďalej neprejazdný. Ako sa nám podarilo zistiť, naraz dva dôvody zabránili údržbárom ciest nasadiť snehovú frézu, aby spriechodnila zhruba dvojkilometrový úsek cesty medzi oboma podtatranskými obcami.
"Prvou z príčin je skutočnosť, že z mechanizmu, ktorý sme chceli nasadiť na vyčistenie cesty, uniká olej. Niet sa čo diviť. Naše frézy dostali minulý týždeň skutočne zabrať. A keď zoberieme do úvahy, že tri zo štyroch fungujú na báze polovičného motora z ruského tanku, údržbu po ťažkých dňoch predsa len potrebujú," povedal nám výrobný námestník popradského podniku Slovenskej správy ciest Miroslav Kasanický.
Podľa jeho slov, táto "hrubá" technika si vyžaduje osobitný servis. Navyše, keď sa väčšinu dní v roku prakticky nepoužíva. "Naše frézy sú morálne zastaralé. Majú totiž vyše 20 rokov. Na druhej strane, fyzicky sú však úplne v poriadku, pretože až na malé výnimky po celý rok viac-menej oddychujú," uviedol ďalej.
Ďalšou z príčin, prečo spomenutá komunikácia zostane aj naďalej neprejazdnou je predpoveď počasia na nasledujúce dni. "Dozvedeli sme sa, že opäť majú prísť snehové prehánky spojené so severozápadným vetrom, ktorý nám v okolí Šuňavy robí najväčšie problémy. Ak by sme aj cestu uvoľnili, pri vetre s predpokladanou rýchlosťou 15 metrov za sekundu by o pol hodinu bola znova zanesená trojmetrovými závejmi," konštatoval M. Kasanický, ktorý nás ubezpečil, že napriek niekoľkometrovým nánosom snehu sa v tomto úseku pod nimi nenachádzajú už žiadne zafúkané automobily.
Čo na to hovoria Šuňavčania? "Minulý týždeň sme boli 30 hodín odrezaní od sveta. Mali sme sedem porúch na elektrickom vedení a situáciu sme zvládli. Teraz už problém prakticky neexistuje, pretože do obce sa dá dostať z druhej strany, cestou zvanou Hrbky, ktorú údržba ciest označila za prioritný úsek," povedal nám šuňavský starosta Stanislav Kubaský, ktorý minulý týždeň osobne pomáhal pri uvoľňovaní sanitky zo záveja, v ktorej sa v tom čase nachádzal pacient prepravovaný z dialýzy do domáceho ošetrenia.
Podľa našich informácií, v súčasnosti už s výnimkou spomenutého Chotára nie sú pod Tatrami žiadne neprejazdné úseky ciest.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.