skúsenosti Novovešťan J. M. Sťažovateľ je na autobusové spoje, odchádzajúce z autobusového nástupišťa zo Spišskej Novej Vsi odkázaný priemerne raz týždenne, kedy pracovne cestuje mimo mesta. Stredobodom jeho nespokojnosti bola hlavne čistota dlážky. "Zdá sa mi, že ju neumývajú aj niekoľko týždňov," dodal.
V čase našej redakčnej návštevy čakárne, vládol v interiéri nedýchateľný vzduch, v rohu miestnosti zase do očí bila pavučina a dlážka bola špinavá.
Budovu, v ktorej sa nachádza predmet sťažnosti má v majetkovej správe Slovenská autobusová doprava štátny podnik (SAD) v Spišskej Novej Vsi, ktorej teda aj prináleží zabezpečovať čistotu spomínaného objektu. O stanovisko sme preto požiadali zástupcu riaditeľa pre technické záležitosti SAD v Spišskej Novej Vsi Vladimíra Cicmana.
Podľa jeho slov, spomínaná čakáreň bola odjakživa upratovaná jedenkrát denne. "V súčasnosti sú však dve upratovačky práceneschopné, preto naša pracovníčka upratuje tieto priestory iba každý druhý deň," vyjadril sa pre Spišský denník V. Cicman.
Vzhľadom k tomu, že čakáreň denne navštívia stovky ľudí, je veľmi ťažko udržať podľa jeho tvrdení v týchto priestoroch čistotu. Pod túto situáciu sa podpisuje aj momentálne počasie, kedy cestujúci prinášajú do čakárne na topánkach sneh. Ten sa roztopí a za chvíľu zakryje stopy po činnosti upratovačky.
"Architekt pri rozplánovaní tejto budovy vôbec nemyslel na vetranie priestorov, preto čerstvý vzduch môže do čakárne plynúť iba prirodzeným spôsobom, teda otváraním dverí," odpovedal zástupca riaditeľa aj na náš dotaz ohľadom nedýchateľného vzduchu v objekte.
Správa takéhoto majetku prináša teda rad problémov, pretože je v plnej miere užívaná iba verejnosťou a nie každý oplýva kultúrnym správaním sa. Kým v interiéri budovy si vandali častokrát "zgustnú" na ničení lavičiek, múry budovy vonku zase lákajú sprayerov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.