Korzár logo Korzár

Ford chystá Fusion

Jednou z noviniek, ktoré by v tomto roku mali obohatiť európsky automobilový trh, je Ford Fusion. Možno si položiť otázku, prečo koncern Ford dal

tejto svojej novinke názov práve Fusion, čo znamená fúzia, spojenie či splynutie. Firma Ford vysvetľuje, že jej Fusion spája dizajn, technológiu a inovácie takým spôsobom, že výsledkom je unikátne nové vozidlo. Fusion je robustné, ale pritom "štýlové" auto, ktoré spája manévrovacie schopnosti a jazdné vlastnosti malého mestského auta s vysoko umiestnenými sedadlami a priestrannosťou vozidlá kategórie MPV (multi purpose vehicle) a s vonkajším dizajnom vozidiel SUV (sport utility vehicle). Je to auto, určené pre mladé mestské rodiny, ktoré žijú moderným, nekonvenčným a takpovediac viacfunkčným životným štýlom. Povedané jednoduchšie, Fusion je van, postavený na báze modelu Fiesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

O modeli Fusion je zatiaľ známych len veľmi málo technických údajov. Za hlavný inovatívny prvok tohto vozidla považuje firma Ford jeho pohonnú jednotku. Ide o motor s interným označením DISI, čo znamená Direct Injection with Spark Ignition, čiže priame vstrekovanie so zapaľovaním pomocou sviečky. Z tohto označenia plynie, že ide o zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu do valcov. Tento kompaktný trojvalcový motor má zdvihový objem 1,1 litra, je prepĺňaný turbodúchadlom a vyvíja maximálny výkon okolo 81 kW. Motor sa vyznačuje mimoriadne priaznivým priebehom krútiaceho momentu svoj maximálny krútiaci moment (niečo vyše 160 Nm) si udržuje v širokom rozpätí od 1800 do 4500 ot/min. V praxi to znamená, že motor poskytuje už od pomerne nízkych otáčok vozidlu také zrýchlenie, ako neprepĺňaný1,8-litrový motor. Motor DISI je vystrojený aj systémom variabilného časovania nasávacích ventilov VCT, ktorý má rozsah 40o. Systém priamenho vstrekovania, systém VCT i to, že motor nemá škrtiacu klapku (a teda nemá straty škrtením) prispeli k tomu, že motor DISI má približne o 15% nižšiu spotrebu ako klasický zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním. Aby sa tento "úsporný" potenciál motora DISI čo najefektívnejšie využil, je Fusion vystrojený inovatívnou prevodovkou Durashift EST, pričom skratka EST znamená Electronic Select Transmission, čo možno voľne preložiť ako manuálna prevodovka s elektronickým radením. Ide teda o mechanickú prevodovku, ktorá je však vystrojená elektrohydraulickým systémom radenia, ktorého činnosť riadi elektronická riadiaca jednotka. Tá optimalizuje radenie tak, aby motor pracoval pokiaľ možno v optimálnom pásme otáčok a zaťaženia. Akčným členmi, ktoré namiesto vodiča ovládajú spojku a vykonávajú vlastné preraďovanie, sú tzv. aktuátory. Auto sa teda riadi tak, ako keby bolo vystrojené automatickou prevodovkou. Firma Ford pripisuje kombinácii motora DISI a prevodovky Durashift EST veľký význam predpovedá jej široké uplatnenie v budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Fusion je vystrojený najmodernejším navigačným systémom, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s firmou Visteon. Tento systém je schopný poskytovať v reálnom čase informácie nie len o situácii na cestách, ale napríklad aj o voľných parkovacích miestach, o odletoch a príletoch lietadiel a odchodoch a príchodoch vlakov (vyžiada si to, pochopiteľne, koordináciu s poskytovateľmí takýchto doplnkových online služieb). Pretože Fusion je vozidlo pre aktívnych ľudí, nemôže v ňom chýbať multimediálny systém, umožňujúci pripojenie na internet, počúvanie hudby, hranie počítačových hier, prehrávanie videokaziet alebo DVD diskov či zasielanie emailov. V operadlách predných sedadiel sú inštalované farebné displeje s uhlopriečkou 17,8 cm, pričom každý displej môže byť pripojený na iný zdroj signálu (informácií). Aby vodič nebol príliš vyrušovaný, možno hudbu alebo zvuk k videu) počúvať prostredníctvom slúchadiel. Moderným prvkom výstroja vozidla sú aj bixenónové reflektory Hella, u ktorých sa prepínanie medzi diaľkovým a tlmeným svetlom realizuje pomocou pohyblivej clonky.

SkryťVypnúť reklamu

Firma Ford tvrdí, že Fusion je auto pre ľudí, ktorí žijú, pracujú a zabávajú sa v meste s multikulturálnym prostredím a ktorí využívajú nové technológie na skvalitnenie a spestrenie svojho života.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  4. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  8. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  1. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  2. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  3. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  5. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  6. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  8. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  1. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 9 682
  2. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 7 758
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 349
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 5 415
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 816
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 107
  7. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 2 036
  8. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 1 787
  1. Branislav Hláčik: Nový typ ASCII smajlíkov
  2. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom.
  3. Teodor Dlužanský: Impeachment: prezident Peter Pellegrini
  4. Jolana Čuláková: Ad Bol som zablogovaný. Ján Valchár je späť. Spravil zo mňa schizofreničku, platenú blogerku a pozval ma na Ukrajinu
  5. Ľudmila Križanovská: Dieťa z IVF je plnohodnotné Božie stvorenie
  6. Michal Zajaček: Hrobár
  7. Ján Šeďo: Eštok to tak zamotal, že "Pele" so sestrou už asi nevedia, čo sa stalo.
  8. Anton Kaiser: Vitajte susedia
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 37 403
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 31 795
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 14 308
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 11 147
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 532
  6. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 001
  7. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 5 825
  8. Ľudmila Križanovská: Ukrajinský taxikár zažíva každý deň šikanu 5 160
  1. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  2. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  3. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  4. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  5. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  6. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  7. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  8. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu