vystrojené systémom variabilného časovania ventilov a najnovšie už aj variabilným zdvihom ventilov, turbodúchadlá majú variabilnú geometriu vstupných lopatiek a niektoré moderné pružiace systémy sa vyznačujú variabilnou charakteristikou tlmenia a možnosťou zmeny svetlej - a tým aj celkovej - výšky vozidla. Ale počul už niekto niečo o variabilnej dĺžke vozidla? Doteraz určite nie. Nebol by to však Frank M.Rinderknecht, zakladateľ malej švajčiarskej dizajnérskej a inžinierskej firmy Rinspeed, aby neprišiel s originálnym nápadom vyvinúť vozidlo s takpovediac nekonštantnou dĺžkou.
Týmto vozidlom je unikátny koncepčný automobil Presto, ktorý firma Rinspeed, oslavujúca práve v tomto roku 25. výročie svojho založenia, predstaví na marcovom ženevskom autosalóne. Presto predstavuje inovatívne a kreatívne riešenie problému mobility v stiesnených dopravných pomeroch veľkých miest. Najzaujímavejšou charakteristikou tohto vozidla je to, že jeho podvozok a celú karosériu možno - jednoduchým stlačením tlačidla - predĺžiť o 750 mm. Celková dĺžka vozidla sa tým zväčší z 2950 mm na 3700 mm. Priestor, ktorý sa týmto predĺžením získa, možno využiť na prepravu dvoch ďalších cestujúcich alebo na prepravu nákladu. V "skrátenej" verzii je Presto v podstate dvojmiestny roadster. O mechanizme "predlžovania" vozidla neboli zatiaľ zverejnené žiadne informácie. Firma Rinspeed oznámila len toľko, že Presto je poháňané vznetovým motorom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.