sa síce k ich priebehu vrátime až o týždeň, no dnes si aspoň povedzme ako do nového roku 2002 vstúpili jednotlivé tímy.
Z pochopiteľných dôvodov začneme v majstrovskom tímu Ferrari. Ten oznámil, že testy v Barcelone (od 8. januára) odštartuje s dvojicou Luca Badoer a Luciano Burti na vlaňajším monopostom F2001. V stredu by sa potom jeden z dvojice mal presunúť do Fiorana, aby pokračoval v paralelnom testovaní na domácom okruhu. Na druhý týždeň sa čaká tím tradičná Marlboro party v Madonna di Campiglio (15.-19. januára) a po jej skončení sa do testovacieho programu zapoja aj Michael Schumacher a Rubens Barrichello, ktorý budú jazdiť na okruhu vo Valencii. Predstavenie nového monopostu by sa malo konať niekedy na prelome januára a februára. Presný termín však zatiaľ nebol oznámený.
Konkurencia od tímu Mclaren začal testovať v Barcelone už hneď od pondelka s dvojicou David Coulthard a Alexander Wurz. No pretože "strieborní" si do Španielska priviezli iba dva monoposty MP4/16B, Kimi Räikkonen sa za volant dostal až v utorok, keď vystriedal Wurza. Rakúšan potom zasa od dnes (štvrtka) má vystriedať Coultharda. Do predstavenia nového modelu MP4/17, ktoré sa má uskutočniť práve na tomto okruhu už na druhý týždeň (19. januára) by Angličania mali mať hotové hneď tri nové monoposty. Jeden však "padne" za obeť povinným FIA crash testom, druhý predvedú novinárom a tretí sa bude dokončovať doma, vo Wokingu. V súvislosti s McLarenom nás ale najviac zaujíma ako sa piloti vyjadria k novému obutiu Michelin.
Tretí najvážnejší kandidát na tohtoročný titul, tím BMW Williamsf1, prišiel do Barcelony v kompletnej zostave Ralf Schumacher, Juan Montoya, Marc Gene a Antonio Pizzonia. Doviezol však so sebou iba tri upravené modely FW23C a tak sa kvarteto musí striedať. Po testoch v Barcelone sa časť tímu Williams presunie do Valencie (14.-20. januára), zatiaľ čo zvyšok tímu bude finišovať s prípravami na novej FW24, ktorú zatiaľ podľa nepotvrdených informácií prvýkrát uvidíme 25. januára na Silverstone. Vzápätí po tomto predstavení sa potom modrobieli znovu vrátia do Barcelony.
Od ďalšej skupiny tímov sa síce atak na titul nečaká, no aj tak si povedzme, aké plány ich čakajú v najbližších dňoch a týždňoch. Sauber začal od pondelka testovať s Nickom Heidfeldom a Felipe Massom v Barcelone s vlaňajšou C20-kou. 15. a 16. januára sa potom vo Fiorane prvýkrát objaví nová C21-tka, ktorú tím verejnosti predstaví doma vo Švajčiarsku 25. januára. Posledné tri januárové dni sa Sauber vráti znovu do Barcelony. Od včera testuje v Barcelone aj tím Jordan, ktorý pricestoval s novou zostavou Giancarlo Fisichella a Takumo Sato. Jazdiť sa bude na modifikovanom vlaňajšom aute. Od 15. do 17. januára sa potom tím presunie do Valencie. Predstavenie nového modelu EJ12 je zatiaľ v nedohľadne. Jedným tímom, ktorý od prvého dňa testov v Barcelone použil ostré auto na sezónu 2002 je BAR. Do Barcelony zatiaľ pricestoval Olivier Panis a Anthony Davidson. Novým testmanom sa stal Japonec Ryo Fukuda. V zostave Jarno Trulli, Jensom Button a Fernando Alonso sa v Španielsku ukázal aj tím Renault, ktorý na B201-tke dolaďuje komponenty na R202-jku. Tá má byť predstavená v Paríži 27. januára. Jaguar do Barcelony doviezol okrem novej R3-jky, ktorú má doteraz iba v jedinom vyhotovení, aj dva vlaňajšie upravené modely R2C. Na 13. januára sa potom chystá jazda Nikiho Laudu s novým modelom R3. Prost z pochopiteľných dôvodov zatiaľ netestuje. V piatok sa jeho ťažká ekonomická situácia riešila na francúzskom ministerstve financií, ktoré chce za každú cenu pomôcť jedinému plnokrvnému francúzskemu tímu, aby nevypadol z MS F1. Posledné správy hovoria, že skupina podnikateľov je ochotná kúpiť tím za symbolické 1 Euro (a investovať asi 40 miliónov), pričom by vo vedení aj naďalej zostal Alain Prost.
Jasno nie je ani v tíme Arrows, kde by sa všetky okolnosti mali uzavrieť do konca januára. Predstavenie nového auta a zloženia tímu sa chystá na február. Do Barcelony necestoval ani tím Minardi, ktorý uvidíme až na druhý týždeň vo Valencii (15.-18. januára). Jazdiť sa má s vlaňajším autom a za volantom by sme mali spoznať Alexa Yoonga (potvrdený ako prvý pilot tímu) a trojicu Antonia Garziu, Franck Montagny a Matteo Bobbi, spomedzi ktorých by sa mal vybrať druhý pilot tímu (?!?). Predstavenie tímu sa chystá na posledný februárový týždeň. Posledným tímom na štartovej listine je nováčik Panasonic Toyota Racing. Ten do Barcelony pricestoval s dvojicou Mika Salo Alan McNish a novým monopostom Toyota TF102. A hoci časy odjazdené v týchto tréningoch musíme brať s rezervou, predsa len bude zaujímavá sledovať, ako si japonský tím s centrálou v Nemecku povedie. O tom, ale až nabudúce.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.