si za miesto predstavenia zvolil domácu základňu, teda presnejšie anglické Milton Keynes.
Pod vedením Nikiho Laudu je tím "zelených" naplnený elánom a verí, že po neúspešnom účinkovaní v predošlých dvoch ročníkoch, keď nedokázal nadviazať na výsledky rozbehnutého tímu Stewart Racing, sa mu tentoraz konečne podarilo urobiť výraznejší krok vpred. Nástrojom k úspechu by mal byť nový model Jaguar R3, pod ktorý sa podpísali šéfdizajnér John Russell, šéf pre aerodynamiku Mark Handford a technický riaditeľ Steve Nichols. "Jaguar R3 sme navrhovali s dôrazom na čo najvýššiu efektívnosť aerodynamiky," informoval novinárov vrchný šéf tímu, Rakúšan Niki Lauda, "Nehľadali sme kompromisy medzi nízkou hmotnosťou, nízkym ťažiskom a pevnosťou podvozku. Výrazne zdvihnutý nos vozidla je výsledkom výskumu v aerodynamickom tunely a novátorského využitia laminátov a konštrukčných metód. Aerodynamika R3-jky bude generovať vyšší prítlak než tomu bolo u R2-jky a očakávame, že bude citlivejšia. Hneď ako vo februári uvedieme do prevádzka vlastný aerodynamický tunel, budeme môcť začať program, ktorý nám umožní ďalej vylepšovať vozidlo v priebehu roka. Som presvedčený, že s R3-jkou sme urobili skutočný krok vpred a potvrdia nám to najbližšie testy v Barcelone (pozn.: Jaguar začal testovať 8.januára), na ktoré všetci netrpezlivo čakáme."
Vlani JaguarR2 za špičkovými súpermi zaostával na kolo jednu až dve sekundy a tak tohtoročným cieľom bolo postaviť čo najrýchlejšie vozidlo. To napokon potvrdil aj Steve Nichols: "Náš cieľ bol jednoduchý. Urobiť, čo najrýchlejšie auto. Viem, že to znie obyčajne, ale je to tak. Jednoducho sme zvolili odvážnejší prístup ku konštrukcii monopostu. Presnejšie povedané, sústredili sme sa na aerodynamiku, lebo sme cítili, že to je oblasť, kde sme vlani zaostávali. Ale nevysvetľujte si to zle. V tíme máme ozaj schopných ľudí, ale doplácali sme na to, že náš aerodynamický tunel bol až v Kalifornii. Teraz sme túto situáciu vyriešili, čo celý proces zjednoduší (pozn.: koncom roku odkúpil Jaguar aerodynamický tunel od tímu Arrows). Šéfkonštruktér John Russell potom priznal, že aj keď sa nová er-trojka už na prvý pohľad od svojich predchodcom líši, jej základom bola robusná er-dvojka. "Pri stavbe sme sa opierali o preukázané kvality motora, prevodovky a zavesenia kolies, z čoho nám logicky vyplynula práca na znížení hmotnosti a zlepšení aerodynamiky." Z Russellových slov je teda jasné, že aj jaguar R3 bude poháňať vlaňajší motor Cosworth CR3 V10, ktorý by v tomto roku mal prejsť ďalším vývojom s cieľom zvýšiť nielen jeho výkon, ale aj krútiaci moment a ovládateľnosť.
Zloženie tímu pre sezónu 2002 sa nezmenilo a "ostrú" dvojicu Eddie Irvine a Pedro de la Rosa doplnil iba nový testman, Andre Lotterer z Nemecka, ktorý síce už Jaguar testoval aj vlani, no tentoraz dostal oficiálnu zmluvu testovacieho pilota. Novinkou je aj zmluva s Castrolom, ktorý po rozchode tému s Texacom bude dodávať mazivá. O palivo sa postará sesterská spoločnosť British Petroleum.
Po sústredenou paľbou otázok sa hneď po oficiálnom programe ocitli aj samotní pretekári, ktorí sa ale nedali zviesť nadšením svojich šéfov a na margo nového vozidla sa vyslovovali podstatne opatrnejšie. Ale niet sa čo čudovať, pretože v novom aute vlastne ešte nesedeli. "Je ťažké vyjadrovať sa teraz k autu. Záleží na tom, čo v priebehu zimy urobili ostatní. Aj potom môžeme získať z testov nejaký pocit, no všetko začne mať význam až keď začnú kvalifikačné jazdy a preteky," tvrdil Irvine. "Buďme úprimný," spieval rovnakú pesničku ak Pedro de la Rosa, "naším cieľom je zlepšenie sa, no v tejto chvíli nemôžeme povedať o koľko, lebo sme auto ešte neriadili. Všetky veci, ktoré som videl sú zatiaľ iba teóriou a ako vieme, teória na trati nemusí vždy platiť. Preto si myslím, že môžeme zabudnúť na stupne víťazov a mali by sme sa sústrediť na porážanie takých tímov ako Sauber, BAR, Jordan a Renault. Hlavne sa musíme posunúť na štartovom rošte, lebo vlani sme štartovali príliš zozadu." Celé intermezzo zo strany tímu Jaguar Racing najlepšie zakončil asi Eddie Irvine, keď povedal: "Nové auto je určite krokom vpred oproti vlaňajšiemu vozidlu. Všetko, čo malo byť vylepšené vylepšené bolo, takže auto by nemalo byť pomalšie než vlani. I tak ale bude zaujímavé sledovať, ako sa situácia vyvinie."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.