cestárom, kým sa prefrézovali trojmetrovými snehovými závejmi v časti zvanej Chotár do obce. Napriek tomu najväčším neuralgickým bodom z pohľadu dopravy v okolí Šuňavy sú tzv. Hrbky. S nimi zápolí miestny starosta už desaťročie a stále sa mu nepodarilo uviesť ich do stavu permanentnej priechodnosti počas zimných mesiacov.
"Momentálne už máme k dispozícii územné rozhodnutie, ktoré by po verejnom pripomienkovaní malo nadobudnúť právoplatnosť v polovici januára. Vzápätí sa rozbehne výkup stavebných pozemkov. Podľa projektu sa totiž problémová komunikácia vyzdvihne nad okolitý reliéf, čím sa zabráni jej každoročnému zafúkaniu snehom. V miestach, kde sa cesta vyzdvihne, bude potrebnú ju zároveň aj rozšíriť," konštatoval Stanislav Kubaský a dodal, že vlastníkmi jedno až stometrových pásov pôdy sú pozemkový pôdny fond, cirkev, miestny urbariát i súkromní vlastníci.
"Nikto vám to oficiálne nepovie, ale predpokladá sa, že celé dielo, ktoré má byť hotové do novembra tohto roku, vyjde na približne 30 miliónov korún," uviedol ďalej pričom sa netají, že za posunutím vízie do reálnych kontúr stojí sám minister dopravy Jozef Macejko.
Podľa slov riaditeľa Slovenskej správy ciest Ivana Baďu, ročne sa tu len na údržbu niekoľkostometrového úseku cesty preinvestuje zhruba pol milióna korún. Príčinou je najmä skutočnosť, že v problémových miestach údajne stačí desaťcentimetrová pokrývka sypkého snehu a vplyvom severozápadného vetra sa z neho v priebehu niekoľkých desiatok minút stane trebárs aj trojmetrový závej. Naposledy sa o tom Šuňavčania presvedčili krátko po Novom roku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.