Ujal sa jej po Zuzane Lackovej. Táto predčasne ukončila pracovný pomer v Štátnom divadle. Päťčlenná konkurzná komisia odporučila Karola Kevického riaditeľovi divadla Petrovi Himičovi z piatich prihlásených uchádzačov.
"Bolo veľmi ťažké sa rozhodnúť aby to bolo dobré aj pre operu aj pre diváka. Nazdávam sa, že každý z týchto uchádzačov by bol prínosom. Išlo nám o to, aby sme vybrali človeka, ktorý bude žiť divadlom a myslieť aj na jeho ekonomickú situáciu. Mal by to byť niekto, kto pozná tunajšie pomery. Aby sa nestalo niečo podobné ako Zuzane Lackovej, ktorá sa nedokázala vtesnať do reálnej situácie v divadle," prezardila nám hudobná kritička Lýdia Urbančíková, ktorá bola jednou z členiek odbornej poroty.
Absolvent dirigovania na pražskej AMU Karol Kevický pôsobil v žilinskom komornom orchestri a ako pedagóg na Konzervatóriu v Žiline. Koncertoval v mnohých krajinách Európy, spolupracoval napríklad aj s pražským hudobným divadlom Karlín. V sezóne 2000- 2001 dostal angažmán v Štátnom divadle Košice. V súčasnosti má na starosti hudobné naštudovanie operety Gejzu Dusíka Modrá ruža s režisérom Romanom Polákom.
Včera sme ho zastihli v zákulisí divadla na korepetícii tejto inscenácie. Ako nám prezradil, vo funkcii operného šéfa sa vynasnaží realizovať svoje umelecké zámery. "Teraz už budem presviedčať už len svojou prácou," poznamenal. Svoje zámery nám priblížil zatiaľ iba v krátkosti. "Ešte ako poverený šéf som skompletizoval orchester. Chýbajú hráči už len v trombónoch a v lesných rohoch. Keby sa mi podarilo do konca tohto roka dokončiť to, bolo by to výborné. A najbližšie sa chystáme urobiť personálne zmeny. Vyzerá to tak, že by mohli do opery prísť noví nádejní sólisti. Záleží, ako sa dohodneme s riaditeľom divadla na úväzkoch a zmluvách vôbec. A do tretice by sme chceli vybudovať zbor na úrovni," priblížil svoje ciele nový operný šéf, ktorého riaditeľ Peter Himič inštaluje do funkcie až po premiére Modrej ruže.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.