modernizácie: Firma Borsig dostala pre expresy DRB dve prúdnicové lokomotívy rady 05 typu 2'C 2' s tendrom. Železnice požadovali výkonné stroje, keďže expresy dosahovali rýchlosť až 160 km/h. Pri konštrukcii rady 05 sa uplatnili všetky vtedajšie poznatky z vývoja. Výsledok toho bolo, že v roku 1936 dosiahla pri skúškach jedna z nich svetový rýchlostný rekord 200,4 km/h. Parný stroj mal tri valce 450 x 660 mm, pretlak v kotle bol 1,6 MPa, rošt mal plochu 4,7 m2, výhrevná plocha 255,5 m2 a plocha prehrievača 90 m2. Spriahnuté kolesá mali priemer 2 300 mm. Pri hmotnosti lokomotívy 129,9 t (adhéznej hmotnosti 57,5 t) a výkone 2 400 k (1 770 kW) bola napriek výsledkom skúšok maximálna rýchlosť paradoxne "iba" 175 km/h.
Lokomotívy tejto rady mali päťnápravové tendre so zásobami 12 t uhlia a 38,5 m3 vody. S radou č. 05.003 z roku 1937 sa robili rozsiahle skúšky s vykurovaním uhoľným prachom. Zvláštnosťou tu bolo obrátené osadenie kotla komínom naopak a strojvodcovskej búdky na čele lokomotívy. Výsledky skúšok však nepriniesli žiadané úspechy a vozidlo sa upravilo na pôvodné vykurovanie uhlím. Kotol a búdka sa osadili podobne, ako pri ostatných lokomotívach. Všetkým trom strojom sa neskôr (napr. aj pre nadmerné zahrievanie ložísk) demontoval prúdnicový obal.
Tieto lokomotívy sa mali stať prostriedkom k zvýšeniu schopnosti železnice konkurovať rozvíjajúcej sa autobusovej a leteckej preprave cestujúcich na území Nemecka. Tieto predpoklady sa ale nesplnili. K riešeniu tohoto problému prispela až elektrická železničná prevádzka. Aj napriek mnohým nedostatkom parnej trakcie sa pozoruhodné lokomotívy rady 05 stali výrazným medzníkom modernizácie parných vozidiel.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.