objednávok, kým Boeing 272. Novinárov o tom informoval vo štvrtok generálny riaditeľ Airbus Noel Forgeard, uvádza vo včerajšom čísle denník Le Monde.
Airbus však nemôže vychutnávať víťazstvo nad americkým súperom, komentuje denník, lebo generálny riaditeľ zároveň oznámil, že európsky letecký konštruktér je nútený znížiť stav pracovných síl: v továrňach vo francúzskom Toulouse, Nantes, Saint-Nazaire, nemeckom Hamburgu a britskom Chesteri Airbus zruší 6 000 pracovných miest. Nateraz sa neuvažuje o prepúšťaní, ale 1 000 pracovných miest, ktoré sa uvoľnia dobrovoľným odchodom zo zamestnania alebo odchodom do dôchodku, sa neobnoví, uvádza k tomu aj Le Figaro. V dôsledku krízy v leteckej doprave a následne aj výrobe lietadiel musí Airbus znížiť produkčné kapacity v sume 600 miliónov eúr. Airbus čelí najvážnejšej kríze v leteckom sektore od vojny v Perzskom zálive v roku 1991, konštatujú noviny.
Znižovanie pracovných miest bude zamerané na už spomenutý odchod do dôchodku, neobnovení zmlúv zamestnancom v dočasnom pracovnom pomere a podobne, čo bude ďalších 1 000 pracovných miest najmä vo Veľkej Británii. Ďalej sa zníži počet nadpracovaných hodín a vo všetkých závodoch sa skráti týždenný pracovný čas zo 40 na 35 hodín. Tak sa má dosiahnuť skrátenie pracovného času, ekvivalentného 4 000 pracovným miestam. Ak by kríza v letectve pretrvávala, nebude možné vyhnúť sa prepúšťaniu, priznal N. Forgeard.
Kríza v letectve - doprave aj výrobe lietadiel - sa dramaticky rozšírila po teroristických útokoch 11. septembra minulého roku v amerických mestách. V jej dôsledku musel Boeing zrušiť 30 000 pracovných miest, pripomína Le Figaro.
V súčasnosti v púšti v Nevade stojí približne 1 000 nových lietadiel Boeing, ktoré sú pripravené na predaj a "čakajú na lepšie časy".
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.