O týždeň na to ma prekvapilo, keď mi došla domov upomienka, v ktorej stojí, že práve za upomienku mi bude v nasledujúcom účte za telekomunikačné služby naúčtovaných 30 korún bez DPH," hovorí 79-ročný Gejza Bakoš, ktorý zastáva názor, že telekomunikácie postupujú neprimerane tvrdo. "Nikdy som nikomu nič nedlhoval, nechápem, o čo im ide. Za telefón si účtujú vysoké poplatky a ešte od ľudí pýtajú nekresťanské peniaze, ak sa trochu človek omešká. Podotýkam, že som účet zaplatil ešte v decembri, pritom upomienku mi poslali až druhého januára."
Prečo stále monopolný poskytovateľ telekomunikačných služieb uplatňuje takúto politiku, keď mobilní operátori nemajú problém, ak človek vyplatí účet o deň neskôr, sme sa opýtali riaditeľa sekcie marketingu Slovesnkých telekomunikácií, odštepného závodu Košice Ing. Pavla Vertaľu.
"Riadime sa tarifou, podľa ktorej ak niekomu pošleme upomienku, zároveň naúčtujeme aj spomínanú sumu. Žiaľ, je potrebné to zaplatiť, táto suma pokrýva naše náklady so spracovaním a odoslaním upomienky," tvrdí riaditeľ marketingu a dodáva, že Slovenské telekomunikácie považujú za dodržanie dňa splatnosti čas, kedy dôjdu peniaze na ich účet. Čiže ak niekto zaplatí v deň splatnosti faktúry, ešte nevyhral. Zrejme sa musí modliť, aby peniaze neputovali príliš dlho, inak ho čaká pokuta. Síce len 30 Sk, ale aj to je peniaz. "Je možné, že niekto zaplatí faktúru za telefón aj deň, dva pred lehotou splatnosti, ktorá je na nej napísaná. My však považujeme služby za telefón za zaplatené, až keď máme peniaze na účte. Je viacero možností platenia, najrýchlejšie sa to dá urobiť priamo v Tatra banke, kde máme účet, alebo na zákazníckom mieste Infotel. Viete, ak niekto zaplatí v inej banke, platba sa môže oneskoriť. Odporučam ľuďom, aby zaplatili skôr," radí P. Vertaľ.
Ako ďalej uviedol, neraz sa stalo, že faktúru k jej majiteľovi pošta nedoručila načas. "Keď zlyhá pošta my za to nemôžeme, máme informácie, že sa tak občas stane a tieto výpadky pošte vytýkame."
Podotýkame, že od januára 2002 nie je možné na východnom Slovensku uskutočňovať úhrady účtu za telekomunikačné služby Slovenských telekomunikácií, a. s., prostredníctvom sústredeného inkasa platieb obyvateľstva (SIPO).
"Zákazníci dostanú posledné polročné vyúčtovanie v januári 2002, ktoré je potrebné v prípade nedoplatku uhradiť do stanoveného termínu splatnosti na zákazníckom mieste Infotel, či na pošte. Pri vzniku preplatku zašleme peniaze zákazníkom peňažnou poukážkou," dozvedeli sme sa od hovorkyňe telekomunikácií Gabriely Nemkyovej.
Účet za telefón z januára zašlú telekomunikácie zákazníkom na úhradu v hotovosti vo februári. Nasledujúce účty budú ľudia vlastniaci pevnú linku uhrádzať bezhotovostným spôsobom prostredníctvom príkazu na inkaso vo svojej banke s možnosťou stanovenia limitu povolenej platby, prípadne v hotovosti na pošte, či Infoteli. Zmena sa týka primárnych oblastí Košice, Spišská Nová ves, Rožňava, Prešov, Poprad, Michalovce, Humenné a Bardejov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.