prostredie. "Máme otvorené aj v nedeľu, ale viac preto, lebo tým kopírujeme konkurenciu," hovorí obchodný riaditeľ siete Interfruct Ľuboslav Choma. Skúsenosti tohto reťazca napovedajú, že čím sú ľudia bližšie vidieckemu štýlu života, tým menej potrebujú nakupovať v nedeľu.
Podľa Chomu všetko závisí od situácie v tom-ktorom meste. Interfruct sa napríklad viackrát snažil zaviesť nedeľný predaj v Trenčíne, ale klienti nakupovať nechceli. Pre neefektívnosť predaj nezaviedli. Naopak v Poprade, kde na jar táto sieť otvorí novú prevádzku, s nedeľným predajom počítajú, lebo v tejto lokalite je veľmi rozšírený stánkový a iný predaj aj cez víkendy. Predavačky a pokladníčky už majú zmeny prispôsobené tak, aby si napríklad šesťhodinovým pracovným časom cez týždeň našetrili na pracovný čas v nedeľu. Majú aj príplatky.
Pre Makro má podľa hovorcu Miroslava Kajňáka nedeľný predaj veľký význam. "Našim klientom by zákaz obmedzil pohodlie pri nakupovaní." V Metre nahrádzajú pracovníčkam víkendový pracovný čas voľnom v nasledujúcom pracovnom týždni, príplatky podľa Kajňáka nemajú.
(ru)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.