rely Monte Carlo, ktorý zároveň odštartoval novú sezónu majstrovstiev sveta značiek.
Šampionát do nového roku vstupuje s ambíciou priblížiť sa slávnejšej formule jeden a bol preto ochotný pristúpiť k viacerým úpravám pravidiel. Okrem toho však na prelome sezón došlo k mohutnému preskupeniu síl a prvé preteky mali naznačiť, komu čerstvá "krv" najlepšie prospela. Najlepší pretekár súčasnosti, Tommi Mäkinen prestúpil z vädnúceho tímu Mitsubishi k Subaru, o ktorom sa hovorí ako o najlepšie ovládateľnom aute šampionátu. Čerstvý majster sveta Richard Burns zasa naopak zo Subaru utiekol k svižnému Peugeotu. V hre sa počítalo aj so štandardne výkonnými "fordistami" Sainzom a Colinom McRae. A pretože Monte Carlo sa jazdí vlastne na asfalte, muselo sa rátať aj Citroënom. Monacká ruleta je však vrtkavá a výsledok nás opäť prekvapil.
Mimoriadne dramaticky vstúpil do pretekov už prvý etapový deň. Ešte pred štartom 1 RS zlyhali motory dvom vozidlám Citroën Xsara (Bugalski a Radstrom) a farby zostal obhajovať iba Loeb. Druhú rýchlostnú skúšku, kvôli bezpečnosti divákov, zrušili a v tretej kruto havaroval Belgičan Loix na Hyundai a so zlomenou nohou skončil v nemocnici. Šťastie chýbalo aj Schwarzovi (havária) a Auriolovi (motor). Naopak výborne si počínal "zvyšný" Citroën Loeba, ktorý v dvoch záverečných ereskách dňa nazbieral na najväčšieho rivala (Mäkinena) 23 a 31 sekúnd a po prvej etape sa postaral o poradie 1. Loeb, 2. Mäkinen + 37, 3. C. McRae + 45, 4. Gronholm + 51, 5. Sainz + 58, 6. Solberg +1:10 a 7. Burns + 1:46 (Angličan stratil čas výjazdom mimo trať v 1 RS). Prekvapením dňa (hlavne pre Čechov) bolo pekné šieste miesto v úvodnej ereske na Sisterone pre Romana Krestu, ktorý za víťaziacim Sainzom zaostal iba o 13,1 sek" a skončil tesne pred Loebom. V štvrtej ereske potom však dostal šmyk a poškodený záves ho stál cenné sekundy.
Druhý deň sa niesol v znamení útoku Mäkinena na vedúcu priečku. Fín bol najrýchlejším v ôsmej, deviate aj jedenástej rýchlostnej skúške, no talentovaný Francúz sa statočne držal a Tommimu pustil iba necelých desať sekúnd (aj to iba vďaka hodinám v 11 RS)! Medzitým pre poruchu už ale odstúpil Rovanpera a haváriou v siedmej ereske sa lúčil aj Kresta. Problémy neobišli tiež Colina McRae, ktorého trápilo nielen uvoľnené sedadlo, ale aj motor a tak poradie po druhej etape vyzeralo takto: 1. Loeb, 2. Mäkinen + 28, 3. Sainz + 2:17, 4. Gronholm + 2:21, 5. C. McRae + 2:53, 6. Solberg + 3:37 a 7. Burns + 3:59.
V nedeľu sa teda o víťazovi malo rozhodovať medzi Francúzom a Fínom. Na trati sa síce celý súboj s dramatickým nábojom dojazdil v nezmenenom poradí, no na výsledok pretekov bude mať vplyv asi najviac situácia z nočného servisu po druhej etape, keď Loeb menil koleso v tankovacej zóne, čo pravidlá nedovoľujú. Ráno ho preto komisári potrestali dvojminútovou penalizáciou. Citroen sa však odvolal a FIA trest prekvapivo zrušila. To však pobúrilo konkurenciu, pretože v tom vidia nebezpečný precedens. "Áno, môže sa to stať každému, no pravidlá sú len jedny," oprávnene sa hneval Corrado Provera, šéf tímu Peugeot. Po skončení pretekov sa teda očakáva protest tímu Subaru, čo by znamenalo, že o výsledku bude rozhodoval odvolací súd FIA. No nech to dopadne akokoľvek, treba priznať, že v mladom Sebastianovi Loebovi sa pre MS značiek rodí hviezda prvej veľkosti. Tento chlapík iba druhýkrát štartoval vo WRC a po druhom mieste vo vlaňajšej rely San Remo teraz doviezol víťazstvo! Okrem toho vlani suverénne vyhral kategóriu Super1600. Myslím, že o ňom budeme ešte veľa počuť.
Neoficiálne výsledky 70. Rallye Monte Carlo: 1. Loeb/Elena (FRA) Citroen Xsara 3:58:44,8 h, 2. Mäkinen/Lindetrom (FIN) Subaru Impreza + 45,9. 3. Sainz/Moya (E) Ford Focus + 2:01,6, 4. C. McRae/Grist (GB) Ford Focus + 2:43,9, 5. Gronholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 206 + 2:53,3, 6. Solberg/Mills (N) Subaru Impreza + 3:15,5, … 8. Burns/Reid (GB) Peugeot 206 + 5:02,3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.