nezastavia prakticky až do štartu úvodných pretekov v Melbourne, čím sa náklady znovu vyrovnajú a biele goliere budú mať asi opäť o čom premýšľať.
Od 14. do 20. januára sa teda oficiálne testovalo vo Valencii za účasti tímov Ferrari, McLaren, Williams, Jordan, BAR, Jaguar, Renault, Toyota a Minardi. Francúzsky tím Prost má stále existenčné problémy a o jeho účasti v ďalšom ročníku sa má rozhodnúť až v týchto dňoch. Arrows Toma Walkinshawa finišuje s prípravou nového auta a rieši dilemu Verstappen kontra Frentzen. Predstavenie nového monopostu A23 bude ohlásené koncom mesiaca a od toho sa bude potom odvíjať aj plán testov. Sauber testy vo Valencii vynechal, pretože objednal dráhu vo Fiorano, aby tam za minimálnej pozornosti prvýkrát odskúšal novú C21-ku. Heidfeld na nej v utorok bez problémov odkrúžil 59 kôl (1:00,59 min) a zaostal iba dve sekundy za čerstvým traťový rekordom Schumachera. Od pondelka tím znova testuje v Barcelone.
Vráťme sa však do Valencie. Suverénne najrýchlejšie časy tu jazdili mclareny, no prekvapivo najrýchlejším nebol Coulthard, ale "nováčik" Räikkonen (1:12,118 min). No strieborní jazdili na modifikovanej MP4/16-ke, ktorú Michael Schumacher označil za najrýchlejšie vozidlo sezóny 2001 a pre porovnanie s konkurenciou tak nedali príležitosť. Ich hlavným zámerom bolo iba testovať nové pneu Michelin. Druhým najrýchlejším tímom bol potom Ferrrai, ktorého pretekári pricestovali do Valencie priamo zo zimného strediska Madonna di Campiglio. A zatiaľ, čo Schumacher (mimochodom vo Valencii jazdil prvýkrát) točil časy tesné za Räikkonenom, nesústredený Barrichello stihol odjazdiť iba dvadsaťjeden kôl a haváriou totálne zničil monopost (vo chvíli stretu s bariérou mal vraj rýchlosť nad 200 km/h!). Otraseného ho potom lekár odporúčal radšej domov.
Zle si neviedol ani tím Williams, ktorého premiéra novej FW24-rky nás čaká už zajtra. S upraveným vlaňajším vozidlom bol Ralf Schumacher najrýchlejší v piatok (1:12,997), zatiaľ čo Montoya a Gene pri poctivej práci na zlaďovaní nového motora a prevodovky jazdili časy okolo minúty a štrnásť sekúnd. Podobne na tom boli aj pretekári tímu Renault (Button a Trulli), ktorí sa však sústreďovali na aerodynamické komponenty a pneumatiky Michelin. BAR a Jaguar už ale pracovali s novým "materiálom" a seriózne štelovali setup svojich aktuálnych zbraní. Časy pritom najdôležitejšie neboli. Pod minútu pätnásť sa konečne v piatok dostala aj Toyota, no zdá sa, že ju naďalej čaká poriadny kus práce.
Jednoznačne najpočetnejším tímom v Španielsku bol tím Minardi, ktorý sa rozhodol otestovať hneď niekoľkých adeptov na jeho voľný kokpit. Vedľa Yoonga sa preto na trati objavili aj Matteo Bobbi, Alfredo Garzia a skúsený Mark Webber (Holanďan Albers by mal testovať v Misano tento týždeň). Najrýchlejším z kvarteta bol podľa očakávania Austrálčan Webber, ktorý si tak razom "vypýtal" miestenku do kokpitu. Fámy, ktoré to vyvolalo však musel vyvracať hovorca tímu. Ide vraj iba o špekulácie a o druhom pilotovi ešte nie je rozhodnuté. Stoddart je pod zrejmým vplyvom malajského kapitálu tak sa nečudujme, že pri jeho rozhodovaní bude rozhodovať predovšetkým "tichý hlas" z Ázie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.