na trvalom bydlisku. Viacerým nebolo jasné, čo treba s faktúrami robiť. Požiadali sme teda o informácie pracovníčky marketingu Východoslovenskej energetiky, a. s., Ing. Soňu Gergeľovú a Ing. Kornéliu Lászlovú.
"V prvom rade sa chceme ospravedlniť, že v niektorých prípadoch došlo k nesúladu v textácii medzi faktúrou a informačným materiálom," začala K. Lászlová.
"Podotýkame, že platí všetko, čo je uvedené na informačnom letáčiku, ktorý však niektorí zákazníci nečítali dosť pozorne. Preto uvedieme detailnejšie vysvetlenie. Doteraz bolo vyúčtovanie týchto odberov zahrnuté do faktúry za odber v trvalom bydlisku. Vznikali tým časové rozdiely medzi odpočtom tohto odberu a jeho vyúčtovaním. Niekedy až 11 mesiacov. Zákazník si nemohol overiť výšku faktúry včas, faktúru obdržal až po zaplatení. Vďaka novému zákazníckemu systému je tento nedostatok odstránený. Zabezpečili sme, aby zákazníci faktúru obdržali po odpočte, mohli ju najprv skontrolovať a potom zaplatiť. Prechod na tento nový systém si vyžadoval určité opatrenia, ku ktorým patrí táto mimoriadna fakturácia. Každý zákazník, ktorý obdržal takúto faktúru, mesačne platí zálohy prostredníctvom SIPA za odber v trvalom bydlisku vrátane horeuvedených odberov. Vyčíslenú čiastku za spotrebu na uvedených faktúrach sme vyrovnali z týchto záloh zaplatených do 30. 11. 2001. Mohli vzniknúť dve situácie. V prípade, že výsledná suma nedoplatkovej faktúry bola vyššia, ako zaplatené zálohy, tento rozdiel sa objavil v mesiaci január ako nová položka na platobnom doklade SIPO, 'fa elektr'. Naďalej pod položkou 'elektrina' ostáva záloha. V prípade, že výsledná suma tejto nedoplatkovej faktúry bola menšia ako zaplatené zálohy, v platobnom doklade SIPO v mesiaci január sa nič nezmenilo. Ostáva pod položkou 'elektrina' doterajšia záloha. Zákazník faktúru má splatenú, zálohy platí ďalej a až pri vyúčtovaní odberu v trvalom bydlisku sa prejaví, že v zaplatených zálohách má už odčítaný 'nedoplatok' za túto faktúru. Nasledujúcu faktúru títo zákazníci už obdržia z nového systému, po pravidelnom odpočte v príslušnom fakturačnom období, ktoré je platné pre jeho odberné miesto (garáž, chata, záhrada a stavba) a bude v nej uvedený rozpis záloh na nasledujúce obdobie. Prípady, ak tento odber a odber v trvalom bydlisku sú odčítané v tom istom mesiaci, v novom systéme sú riešené tak, že zákazník obdrží len jednu faktúru s rozpísaním všetkých odberných miest a s predpísaním záloh za každé odberné miesto. V platobnom doklade SIPO v obidvoch prípadoch bude uvedená výsledná suma záloh."
"Mesiac pred zaslaním faktúr z nového systému zasielame našim zákazníkom ďalšie podrobnejšie informácie o všetkých zmenách a spolu s faktúrou aj jej vysvetlenie," dodala S. Gergeľová.
Aké zmeny ešte môžu očakávať zákazníci v súvislosti s prechodom na nový zákaznícky informačný systém?
"Od marca pripravujeme pre zákazníkov možnosť platieb záloh a faktúr za spotrebu elektriny bezhotovostným spôsobom z ich účtu na náš účet. Táto forma úhrady im uľahčí a zjednoduší platobný styk s nami. Zákazníkov, ktorí využijú túto možnosť, budeme, samozrejme, zvýhodňovať. Okrem toho pripravujeme pre našich zákazníkov zníženie poplatkov za niektoré služby, o ktorých budeme včas informovať," prezradila nám na záver S. Gergeľová.
Autor: Judita GLÜCKOVÁ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.