Korzár logo Korzár

Nové éčko debutovalo v Bruseli

Na prvom tohtoročnom európskom autosalóne, ktorý sa tradične koná v Bruseli, predstavila firma Mercedes-Benz v rámci svetovej premiéry svoj inovovaný

model triedy E. Nové éčko prichádza na svet po 48 mesiacoch vývojových prác, ktoré zhltli dve miliardy eúr. Možno pripomenúť, že Mercedes triedy E je najpredávanejšou limuzínou vyššej triedy na svete a jeho podiel na predaji v tomto segmente predstavuje v priemere 24%, pričom v niektorých krajinách dosahuje aj vyše 40%. Od roku 1995 vyrobil koncern DaimlerChrysler približne 1,4 milióna limuzín triedy E terajšej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Karoséria éčka novej generácie pripomína svojimi dynamickými líniami predchádzajúci model. Typickým rozpoznávacím prvkom je opäť štvorica reflektorov, pripomínajúca akési syntetické "oči". K zvýšeniu pohodlia cestujúcich slúži novovyvinutý vzduchový pružiaci systém AIRMATIC DC, ktorý prostredníctvom najmodernejšej elektroniky riadi súčasne funkciu pruženia i tlmenia. Snímače priebežne sledujú stav vozovky, spôsobo jazdy vodiča a zaťaženie vozidla a na základe týchto údajov nastavujú optimálne charakteristiky pruženia a tlmenia. Tento systém patrí do štandardného výstroja špičkového modelu E500, poháňaného vidlicovým osemvalcom, a do ostatných modelov sa montuje na želanie. Ďalšou inováciou, uplatnenou na novom modeli E, je elektrohydraulický brzdový systém SBC (Sensostronic Brake Control). Pri tomto systéme, ktorý mal svoju svetovú premiéru pred niekoľkými mesiacmi na športovom modeli SL, už vodič pedálom brzdy nepôsobí priamo na piest brzdového valca, ale vlastne len dáva elektrický signál na vybudovanie príslušného brzdového tlaku. Veľa pozornosti sa venovalo ďalšiemu zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich. Nové Mercedesy triedy E sú vystrojené adaptívnymi čelnými airbagmi a dvojstupňovými obmedzovačmi sily napnutia bezpečnostných pásov. V pravom prednom sedadle je inštalovaný snímač na stanovenie hmotnosti spolujazdca - aj táto veličina sa zohľadní pri nafukovaní airbagu. Predná časť karosérie má ešte väčšie deformačné zóny ako karoséria predchádzajúceho modelu a tieto zóny absorbujú pri náraze dostatok energie na to, aby sa prietor pre cestujúcich podľa možností nezdeformoval. Pri konštrukcii vozidla boli použité plechy z vysokopevných ocelí, čím sa podarilo znížiť hmotnosť. K ďalšiemu zníženiu hmotnosti prispelo to, že predná kapota, predné blatníky, veko batožinového priestoru (ten má objem 540 litrov) a predný i zadný modul karosérie sú zhotovené z hliníkového plechu.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon novej limuzíny je k dispozícii päť motorov, z toho dva vznetové. Tri zážihové motory (šesťvalcové a osemvalcové) pokrývajú výkonový rozsah od 130 kW do 225 kW. Vznetový štvorvalec má výkon 110 kW, päťvalec vyvíja výkon 130 kW. Štvorvalcový vznetový motor modelu E220 CDI bol vystrojený dvomi vyvažovacími hriadeľmi, čím sa znížila jeho hlučnosť a dosiahol sa pokojnejší chod. V porovnaní s motormi predchádzajúceho modelu klesla priemerná spotreba nových motorov až o 0,9 l/100 km. Neskôr bude sortiment motorov pre triedu E rozšírený o nový benzínový štvorvalec, prepĺňaný kompresorom, ako aj o ďalšie vznetové motory s počtom valcov 4, 6 a 8.

O vytvorenie príjemnej mikroklímy vo vozidle sa stará sériovo montovaná automatická klimatizačná sústava. Na želannie však môže byť vozidlo - ako vôbec prvý Mercedes - vystrojené štvorzónovým klimatizačným systémom THERMOTRONIC, ktorý umožňuje individuálne nastavenie teploty pre vodiča, spolujazdca a cestujúcich na oboch krajných zadných sedadlách. K pohodlnému sedeniu vodiča a spolujazdca prispievajú tzv. multikontúrové sedadlá, dodávané za príplatok. Tieto sedadlá obsahujú viacero vzduchových komôr, ktoré sa podľa charakteru jazdy automaticky napĺňajú alebo vyprázdňujú tak, aby v zatáčkach poskytovalo sedadlo čo najlepšiu bočnú oporu. Vopzidlo je sériovo vystrojené systémom na automatické zapínanie svetlometov pri zníženej viditeľnosti, elektronickým stabilizačným programom ESP, snímačom dažďa na ovládanie stieračov a multifunkčným volantom. Na želanie sa dodáva systém COMAND APS, ktorý v sebe integruje autorádio, prehrávač DVD diskov, televízor, navigačný systém a ovládanie telefónu. V spojení s telefónom umožňuje tento systém aj prijímanie správ SMS, e-mailov a telematických služieb firmy Mercedes-Benz. Nový Mercedes E, ktorý príde na trh v polovici marca, sa bude dodávať v troch úrovniach vybavenia, označených Classic, Elegance a Avantgarde. Najluxusnejšia verzia Avantgarde sa od ostatných verzií navonok odlišuje inak tvarovanými nárazníkmi a prahmi a je sériovo vystrojená bixenónovými reflektormi.

SkryťVypnúť reklamu

A nakoniec ešte niekoľko technických údajov. Mercedes-Benz triedy E najnovšej generácie je postavený na podvozku s rázvorom 2854 mm a je dlhý 4818 mm, široký 1822 mm a vysoký 1452 mm. Najvýkonnejší model E500, poháňaný vidlicovým osemvalcom výkonu 225 kW, zrýchli z 0 na 100 km/h za šesť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h, pričom jeho priemerná spotreba je 11,5 l/100 km. Najúspornejším modelom je model 220 CDI, ktorého turbodieselový motor výkonu 110 kW má priemernú spotrebu len 6,3 l/100 km. Zdá sa, že nové éčko nie je žiadne béčko.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 380
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 080
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 659
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 396
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 135
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 225
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 162
  1. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  4. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  5. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  6. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  7. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  8. Miroslav Pollák: Chaosom vzad
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 97 601
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 041
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 373
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 298
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 602
  6. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 10 540
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 506
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 070
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  4. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  5. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  6. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  7. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  8. Miroslav Pollák: Chaosom vzad
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 97 601
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 041
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 373
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 298
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 602
  6. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 10 540
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 506
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 070
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu