pretekára Sebastiena Leoba jazdiaceho na Citroëne Xsara WRC. Jeho tím absolvuje len polovicu podujatí tohtoročného štrnásťdielneho kalendára MS, pričom aj na blížiacej rely v Škandinávii chce bojovať o čelné priečky. V závere druhého súťažného dňa mechanici Citroënu v rozpore s predpismi FIA menili v tankovacej zóne pneumatiky. Tento neuvážený krok nezostal bez povšimnutia a jazdca čakala dvojminútová penalizácia. Tú neskôr športoví komisári po proteste poškodeného tímu odvolali, avšak horúci zemiak posunuli na rokovanie FIA. Na jej rozhodnutie s veľkým napätím očakávali hlavne v tíme Subaru, v ktorého farbách jazdiaci štvornásobný majster sveta Tommi Mäkinen skončil na druhom mieste, lebo potvrdenie penalizácie pre Leoba by znamenalo pre fínskeho pretekára už 24. víťazstvo v jeho kariére. "Je to hrozný omyl i hlúposť, aby sme menili pneumatiky na posledné metre druhej etapy s cieľom byť rýchlejší," nechal sa počuť ešte počas samotného podujatia manažér tímu Michael Perin.
Kauza víťaza jubilejného 70. ročníka Monte Carlo však nabrala v závere uplynulého týždňa rýchly spád, keď vedenie Citroënu Sport stiahlo protest proti penalizácie ich pretekára. "Urobili sme tak kvôli udržaniu dobrých vzťahov s medzinárodnou automobilovou federáciou i ostatnými tímami. Výmena obutia auta nám nepomohla a samotné časy ukazujú, kto je víťazom prvej tohtoročnej rely," povedala po stiahnutí protestu hovorkyňa tímu Maria-Pierre Rossiová. Dodala, že s týmto rozhodnutím súhlasil aj samotný jazdec. Poradie na ďalších miestach zostalo nezmenená.
Predstaviteľov FIA penalizácia Loeba znepokojila a jej prezident Max Mosley sa zasadil, že dohliadne na úpravu pravidiel, aby sa podobné problémy v budúcnosti vylúčili. "Verím, že na pravidelnom zasadnutí FIA budeme rokovať o predpisoch, aby športové víťazstvo nemohlo byť ohrozené protikladom s nimi," nechal sa počuť najvyšší šéf FIA Max Mosley. Dodal, že stiahnutie protestu bolo jediným vhodným riešením, lebo víťazom by sa po rozhodnutí komisie predsa stal Tommi Mäkinen.
So žiadosťou o konkrétnejšiu definíciu pravidiel pri udeľovaní penalizácií sa obrátil na FIA továrenský jazdec Fordu Colin McRae. Svoje rozhodnutie zdôvodňuje tým, aby sa pravidla zjednotili a hlavne spresnili a rovnako vyslovil želanie, aby FIA na svojich rozhodnutiach aj trvala. "Už niekoľko ráz sa stalo, že predstavitelia medzinárodnej automobilovej federácie rozhodli šalamúnsky, len aby sa nepovedalo. Pokiaľ nebudú presne stanovené pravidlá, stále sa nájde priestor na kľučkovanie," podotkol škótsky jazdec.
Autor: glo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.