Korzár logo Korzár

Volkswagen predstavil Magellan

Spomínate si ešte kto to bol Magellan? Že nie? Ale meno Magalhaes by vám mohlo niečo hovoriť - veď sme sa o ňom učili v škole. Áno, ide o

portugalského moreplavca, ktorý - plaviac sa v španielskych službách - objavil južnú cestu z Atlantického do Tichého oceánu, a to cez dnes po ňom pomenovaný prieliv medzi južným cípom Južnej Ameriky a súostrovím Ohňová zem. Vo svete je totiž tento moreplavec a objaviteľ známy skôr pod menom Magellan než pod svojím portugalským menom Magalhaes. Magellanova či Magalh±esova výprava bola prvou, ktorá oboplávala - v rokoch 1519 až 1521 - našu zemeguľu, i keď sám jej organizátor a vodca pri nej zahynul.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nemecký koncern Volkswagen dáva v ostatných rokoch najavo to, aký význam pripisuje americkému trhu, aj tým, že na na januárovom autosalóne v Detroite zvykne predstaviť aj koncepčné vozidlo. V minulých rokoch vzbudili veľký záujem návštevníkov uvedeného autosalónu štúdie CCM a AAC, v tomto roku predstavil Volkswagen v Detroite štúdiu, pomenovanú práve podľa spomenutého portugalského moreplavca Magellan. Zatiaľ čo však obe predchádzajúce štúdie patrili do jasne definovných segmentov (Concept Car Microbus je vlastne van a AAC je pikap), mottom pri návrhu štúdie Magellan bolo dnes tak trochu módne anglické slovo crossover, znamenajúce kríženie či prechod. Štúdie označené prívlastkom crossover sú teda akýmisi "krížencami", ktoré sa pokúšajú v jednom vozidle spojiť charakteristiky niekoľkých klasických segmentov. A aké segmenty sa pokúša Magellan zjednotiť do nového celku? Tím európskeho dizajnérskeho centra firmy Volkswagen v Sitges pri Barcelone sa v štúdii Magellan pokúsil zosúladiť emocionalitu moderných vozidiel SUV (športovo-úžitkové vozidlá), veľkú variabilitu veľkopriestorových limuzín MPV (multi purpose vehicle, čiže viacúčelové vozidlo) a jazdné charakteristiky klasického kombi. Magellan sa vyznačuje pomerne vysoko položenými sedadlami, schopnosťou jazdiť aj v teréne, veľkým interiérom i batožinovým priestorom a dobrými jazdnými vlastnosťami na ceste. Karoséria vozidla sa vyznačuje krátkymi prevismi vpredu a vzadu, relatívne dlhou kapotou a veľkými hladkými plochami. Zaujímavý dizajn majú aj 19-palcové ráfiky kolies, na ktorých sú namontované pneumatiky Michelin PAX s možnosťou núdzového dojazdu pri defekte (vo vozidle preto nie je rezervné koleso). Novinkou je aj umiestnenie veľkého firemného znaku na kapote - doteraz bol znak VW vždy umiestnený v prednej maske. Štrbina medzi prednou kapotou a blatníkmi pokračuje aj cez reflektory, pričom oddeľuje smerové svetlá od hlavných svetlometov, ktoré sa natáčajú do zatáčky. Zadnej časti dominujú svetlá i okno lichobežníkových tvarov. Magellan je dlhý 4685 mm, široký 1860 mm a vysoký 1620 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér vozidla mal pôsobiť - takú úlohu dostali dizajnéri - ľahko, vzdušne a veľkoryso, aby cestovanie bolo príjemné a pohodlné. V štúdii Magellan je miesto pre šesť ľudí v troch radoch, pričom prvé dva rady sú tvorené samostatnými sedadlami. Tretí rad tvorí priebežná lavica, ktorú možno zložiť do podlahy. Sedadlá sú do podlahy upevnené len jednou strednou podperou (tzv. monorail). Základnými materiálmi interiéru sú koža a hliník. Zaujímavosťou je, že prístrojová doska a stredná konzola nie sú spojené. Do výbavy vozidla patrí aj navigačný systém GPS, ktorý možno vybrať a použiť napríklad pri cyklistických alebo peších túrach. V strešnej konzole je umiestnený kompas a výkyvná kamera, ktorá uľahčuje komunikáciu so vzadu sediacimi cestujúcimi. Magellan je vystrojený vzduchovým pružiacim systémom s aktívnymi tlmičmi a na jeho pohon slúži dvojitý vidlicový motor, známy z modelu Passat. Motor, ktorého maximálny výkon je 202 kW, poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom automatickej prevodovky, ktorú v sekvenčnom režime možno ovládať aj páčkami za volantom. Pre tých, ktorí pri svojich cestách do ďalekých krajín neradi spia v hoteloch, bol vyvinutý špeciálny obytný príves, dizajnérsky nadväzujúci na Magellan. Tento príves s kuchynkou a spacou časťou možno po zaparkovaní predĺžiť o dva metre. No a pre tých, ktorí často chodia k moru, vymysleli dizajnéri firmy Volkswagen skutočne niečo originálne - strešný "box" na batožiny, ktorý po otočení môže slúžiť ako čln.

SkryťVypnúť reklamu

Moreplavec Magellan bol doma na všetkých moriach - automobilová štúdia Magellan by mala byť doma na cestách i necestách všetkých kontinentov.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 380
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 080
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 659
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 396
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 135
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 225
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 162
  1. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  4. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  5. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  6. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  7. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  8. Miroslav Pollák: Chaosom vzad
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 97 601
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 041
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 373
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 298
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 602
  6. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 10 540
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 506
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 070
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  4. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  5. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  6. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  7. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  8. Miroslav Pollák: Chaosom vzad
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 97 601
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 041
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 373
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 298
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 602
  6. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 10 540
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 506
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 070
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu