pôdohospodárskeho výboru o možnosti používať daňovo zvýhodnenú naftu aj pre manipulačnú a nakladaciu techniku a nákladnú dopravu v rezorte pôdohospodárstva.
Poľnohospodári iniciovali túto zmenu v zákone formou poslaneckej iniciatívy, pretože pôvodný návrh počítal s využitím daňovo zvýhodnenej nafty len pre traktory. V súčasnosti však veľkú časť poľnohospodárskych prác vykonáva prvovýroba práve s mechanizmami, ktorými sú vybavené nákladné autá. Rovnako sa nákladné autá využívajú aj pri zvozoch úrody z polí.
Poľnohospodárom sa však do novely zákona nepodarilo presadiť požiadavku o odloženie farbenia daňovo zvýhodnenej nafty. To prinesie poľnohospodárom podľa Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) obrovské problémy, ktoré budú mať najmä samostatne hospodáriaci roľníci, patriaci do kategórie malých a stredných podnikateľov. Tí totiž nemajú vlastné skladovacie kapacity a farebne označené palivo pravdepodobne nezoženú vo väčšine verejne dostupných čerpacích staníc. Zlepšenie však priniesol návrh, podľa ktorého predajcovia nebudú musieť zložiť pri predaji daňovo zvýhodnenej nafty zábezpeku vo výške 5 mil. Sk, ale len 1 mil. Sk.
Cieľom nového zákona je harmonizácia s legislatívou Európskej únie a zavedenie nového kontrolného mechanizmu na spotrebu daňovo zvýhodnenej motorovej nafty.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.