modelový materiál sa začali v prevažnej miere používať plastické hmoty. Použitím termoplastických materiálov sa dosiahli výborné vlastnosti výrobku pri pomerne lacnej hromadnej výrobe.
V tom čase u nás nebolo železničné modelárstvo veľmi rozšírené. Továrensky sa vyrábali iba železničky na pružiny. Ich vyhotovenie bolo jednoduché. Trh sa zameriaval hlavne na import výrobkov zo zahraničia. Po druhej svetovej vojne sa v Československu začalo s vlastnou konštrukciou a výrobou modelových železníc s rozchodom 32 a 16,5 mm. Touto výrobou sa zaoberali predovšetkým v Čechách a to v Českých Budějoviciach a Brne. Vznikol veľký počet modelárskych klubov, v ktorých sa združovali priatelia modelárstva. Na Slovensku existoval jediný podnik, ktorý sa zaoberal vývojom a konštrukciou koľají Kovoplast Nitra. Boli to však firmy zo zahraničia, ktoré sa stali pre našich modelárov nenahraditeľnými Piko, Zeuke a Pilz z bývalého NDR. Okrem už klasických rozchodov HO a TT bolo dostať aj plechové výrobky rozchodu S tiež z NDR a československé výrobky rozchodu O. Firma Piko neskôr vyrábala aj výrobky s rozchodom N. Po rozpadnutí východného bloku sa na Slovensko začali dovážať produkty z rôznych západných krajín a tiež z Ázie. Medzi najvýznamnejšie patrí firma Roco z Rakúska. Problém ale nastal v cene. Kým pred rokom 1989 bol modelársky materiál dostupný širokému okruhu záujemcov, dnes je určený predovšetkým solventnejším.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.