mesta a poskytuje turistom, ktorí navštívia tento región, poradensko-informačné a sprievodcovské služby, chýba počítač a takisto intrernetové pripojenie. Ten by mal byť v kanceláriách združených v Asociácii informačných centier Slovenska (AICES) k dispozícii klientom. Ako nám povedala vedúca informačného centra Bibiana Kundľová, dosiaľ mesto nemalo prostriedky na zakúpenie potrebnej techniky. "Od nového roka sme spolu s ďalšími dvoma subjektami súčasťou Ľubovnianskej mediálnej spoločnosti. Predpokladáme, že nejaké finančné prostriedky nám budú už v tomto roku pridelené," povedala vedúca.
Napriek nedostatku, počet klintov informačného centra každým rokom rastie. Kým v roku 1999 obslúžili pri pulte okolo štyroch tisíc zákazníkov, v roku 2000 ich už bolo vyše šesť tisíc a v minulom roku takmer sedem tisíc.
V týchto dňoch tvoria deväťdesiat percent klientely turisti z Poľskej republiky. "Najčastejšie sa pýtajú na možnosti ubytovania a kultúrneho, či spoločenského vyžitia. Záujem je aj o Ľubovniansky hrad, ktorý počas poľských prázdnin rozšíril otváracie hodiny o nedeľu," uviedla B. Kundľová. Ako ďalej dodala, do priestorov centra na námestí zavítajú, zatiaľ síce iba sporadicky, ale predsa aj turisti z exotickejších kútov sveta. "Minule som sprevádzala jedného pána. Pochádzal z ostrova, ktorý síce patrí Taliansku, ale má veľmi nevšedný názov. Volá sa Panteléria," prezradila vedúca. K pomerne častým hosťom patria aj obyvatelia štátu Izrael, ktorí v okolí Starej Ľubovne hľadajú svojich, predkov, či korene. B. Kundľová záverom podotkla, že v takýchto prípadoch niekedy musí zisťovať doslova rodostromy a rodokmene zákazníka.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.