Korzár logo Korzár

Peugeot trúbi do útoku

Zdá sa, že vozidlo Peugeot 206 WRC je v súčasnosti asi najlepším materiálom v celom šampionáte a tak v rukách severských špecialistov nemohli švédske

preteky dopadnúť inak, ako dopadli. Prvým, druhým a štvrtým miestom francúzsky tím zreteľne naznačil koho treba považovať za najvážnejšieho kandidáta na tohtoročný titul a potvrdil, že jeho výsledky zo záveru vlaňajšej sezóny (v posledných štyroch pretekoch stratil iba dva MS body) vôbec neboli náhodné. "Teším sa, že znovu víťazíme a prvé víťazstvo prišlo už v úvode sezóny," hovorí spokojný šampión z roku 2000 a dodáva, "Mali sme v pláne zaútočiť v týchto pretekoch." (pozn.: V Monaku sa Fín netajil tým, že ešte nemieni "tlačiť na pílu".)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Do švédskej rely vstúpil Gronholm skutočne vynikajúco. V prvých dvanástich rýchlostných skúškach neskončil horšie ako na druhom mieste a pred štrnástou ereskou (trinásta sa zrušila kvôli neregulárnym podmienkam na trati) mal na druhého Rovanperu asi minútový náskok. V záverečných troch rýchlostných skúškach potom nechal priestor snaživým súperom (14 a 16 RS vyhral Burns, 15 RS Colin McRae) a kontroloval pozíciu tretím, respektíve piatym miestom. "Sobotňajším útokom sme si vybudovali dostatočný náskok vďaka ktorému sme v nedeľu už nemuseli riskovať," vysvetľoval Marcus. Suverenita s akou sa Peugeot v Karstade predviedol (viedol od štartu do cieľa) je patrná aj z počtu vyhraných rýchlostných skúšok, keď ku šiestim Gronholmovým pridali ďalších päť Burns a Rovanpera (Brit tri a Fín dve). Na súperov tak zostali iba štyri eresky z ktorých si tri vybojoval Colin McRae a jednu Radstrom.

SkryťVypnúť reklamu

Preteky nezačali dobre pre tím Ford, keď Markko Martin zničil vozidlo už v shakedowne a do pretekov vôbec nenastúpil. Jeho kolega McRae síce vyhral piatu i šiestu eresku a posunul sa hneď za vedúce Peugeoty, no potom v siedmej rýchlostnej skúške nabehol na skalu a utrhol ľavé zadné koleso. "Asi kilometer sme sa s tým snažili dojazdiť, ale potom sme radšej zastavili a koleso vymenili," opisoval Colin. Pre rozbehnutého Angličana to však znamenalo stratu asi troch minút a rozlúčku s ambíciou na víťazstvo. Tretí pilot tímu Ford, skúsenejší Sainz, na zradnej trati (miestami sneh, miestami ľad a miestami odmäk) experimentoval s pneumatikami, čo sa nie vždy vyplácalo, no napriek tomu sa v priebežnom hodnotení dokázal pomaly pretlačiť až na tretie miesto, ktoré si v nedeľu už udržal.

SkryťVypnúť reklamu

Doslova sklamaním boli preteky pre štvornásobného majstra sveta, Tommi Mäkinena, ktorý v úvodných rýchlostných skúškach doplatil najprv na zlú voľbu pneumatík a v polovici prvého dňa už mal stratu asi jeden a pol minúty. V štvrtej ereske naviac nárazom poškodil chladič a musel z pretekov odstúpiť. O ešte väčšej smole však môže hovoriť škodovácka posádka Eriksson-Thornerova, ktorá musela odstúpiť z pretekov len sedem kilometrov pred cieľom z celkového piateho miesta! Octavia sa vo Švédsku skutočne držala statočne, keď Eriksson zajazdil niekoľko skvelých časov a vo ôsmej rýchlostnej skúške skončil dokonca na druhom mieste hneď za Gronholmom (+ 4,7sek.). "Videl som, že teplota motora začala stúpať, no snažil som sa pokračovať," vykresľoval smutný koniec sklamaný Švéd, ktorý bol na najlepšej ceste priviezť Škode cenné body. "Keď však dosiahla 140 stupňov, bol koniec. Stratili sme tlak a motor definitívne skončil. Je to o to väčšie sklamanie, pretože naše medzičasy boli až do posledných chvíľ ozaj veľmi dobré. Na druhej strane sme však ukázali, že Octavia je dobre auto a na šotolinových podujatiach môže začať konkurovať súperom." Z jeho smoly ťažili v závere dobre finišujúci bratia McRaeovci, ktorí sa najprv posunuli na šieste a siedme miesto, no po minútovej penalizácii piateho Fína Tuohina (omeškal sa v servise) sa posunuli ešte o ďalšie miesto. Zaujímavé je, že Alister tak po prvýkrát na svetovej súťaži (hoci iba o 0,3 sekundy) porazil slávnejšieho brata Colina.

Výsledky 51. Uddeholm Swedish Rally: 1. Gronholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 206 3:07:28,6 h, 2. Rovanpera/Pietilainen (FIN) Peugeot 206 + 1:24,5, 3. Sainz/Moya (E) Ford Focus + 2:25,8, 4. Burns/Reid (GB) Peugeot 206 + 2:33,9, 5. Alister McRae/Senior (GB) Mitsubishi Lancer + 4:14,7, 6. C. McRae/Grist (GB) Ford Focus + 4:15,0. Skupina N: 1. Carlsson/Andersson (SWE) 3:22:23,6, 2. Kangas/Ovaskainen (FIN) + 9,2. 3. Backlund/Gevert (SWE) + 1:47,9, 4. Sohlberg/Aho (SWE), všetci Mitshubishi Carisma + 3:02,3, 5. Arai/Sircombe (J/NZ) Subaru Impreza + 3:28,4, 6. Ipatti/Kajula (FIN) Mitsubishi Carisma + 4:01,1.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 914
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 942
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 758
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 883
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 734
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 570
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 878
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu