Už len necelý mesiac chýba do začiatku novej sezóny F1
Dnes nám do začiatku novej sezóny formuly jeden zostáva presne 23 dní a tento fakt sa pochopiteľne podpisuje aj pod dianie v štartovom poli. Ak
Ľuboš Kašický
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
prirátame aj včerajšiu premiéru nového ferrari, tak nám vychádza, že nové monoposty nám oficiálne nepredstavili už iba tímy Jordan, Arrow a Minardi. My však už vieme, že Jordan model EJ 12 už testoval a jeho predvedenie ohlásil na tretí februárový týždeň. Hotové nové auto má aj tím Minardi, ktorý termín predstavenia ešte neuviedol a je možné, že tak urobí až v Austrálii. Posledným tímom, ktorý s prípravou vozidla meškal je Arrows. Posledné správy ale vravia, že nová A23-ka s motorom Cosworth je už na svete a včera (6. 2. 2002) začala testovať vo Valencii.
Posledný januárový týždeň sa testovalo znovu na niekoľkých frontoch (Bracelona, Mugello, Silverstone a Imola). Hlavná skupina sa však sústredila na španielskom okruhu neďaleko Barcelony. Sem sa zišli tímy Ferrari, McLaren, Sauber, Williams, Jordan, BAR, Renault, Toyota a Jaguar. Udalosťou minulého týždňa, ak nerátame bankrot tímu Alaina Prosta o ktorom sme si vraveli už minule, bola čierna streda tímu ferrari, ktorý v priebehu niekoľkých kôl prišiel o obe testovacie vozidlá a musel sa baliť. Prvým, kto totálne zničil vozidlo bol Michael Schumacher, ktorý sa medzi jedenástou a dvanástou zákrutou skĺzol (v rýchlosti asi 220-240 km/h) po obrubníku, dostal sa do šmyku a vrazil do bariéry. "Bola to výlučne moja chyba," priznal Schumacher. "Takéto veci sa ale stávajú. Mrzí ma len, že nemôžeme pokračovať v testoch, pretože Rubens mal podobnú haváriu a tím tu už nemá k dispozícii ďalšie auto." Ak dobre rátam, tak v priebehu januára "červení" zdemolovali už tri monoposty a ak budú pokračovať takýmto tempom, tak onedlho nebudú mať na čom testovať. Profesionálom v plnom rozsahu sa však ukázal Michael Schumacher, ktorý okamžite po nehode v Barcelone odcestoval do Mugella, kde na druhý deň vystriedal chrípkou skláteného Lucu Badoera. Tento týždeň pokračujú testy tímu Ferrari v Mugello už v plnej sile a na včerajšie predstavenie nového auta boli uvolnení iba Schumacher a Barichello. Obaja však dnes majú znovu sadnúť do kokpitu a testovať v Mugello i vo Fiorane. Zaujímavé je, že testy sa aj naďalej majú jazdiť na starej F2001-ke, pretože nový model ešte nie je úplne pripravený!
Druhou najzaujímavejšou udalosťou v Barcelone boli časy, ktorými sa prezentovali piloti tímu Petra Saubera. Heidfel vo štvrtok prekonal vlaňajší čas pole position Schumachera o takmer štyri desatiny sekundy a benjamín Massa sa tomuto času na rovnaký rozdiel priblížil, čo by mu vlani vynieslo tretie miesto na štarte! Samozrejme, že sa týmito neoficiálnymi časmi nesmieme dať uniesť, ale potom, čo vlani tím Sauber predviedol môžu skutočne vyjadrovať potenciál tímu a to by bola v tomto roku ozajstná bomba. "Auto je stabilnejšie a má väčšiu priľnavosť ako C20-tka. Naviac všetko, čo sme doteraz na aute urobili sa premietlo v lepších časoch," tvrdí Nick Heidfeld. To švajčiarskemu tímu dodáva na optimizme a všetci sa už nevedia dočkať prvých pretekov v ktorých by sa mal konfrontovať ich skutočná sila. Ak by sa potvrdili výsledky z testov, bolo by to ozaj príjemné spestrenie šampionátu.
Doteraz najväčší rivali tímu Ferrari, britské tímy McLaren a Williams tiež testovali v Barcelone a hoci nedosahovali najlepších časov, ich pretekári sa k novým autám vyjadrovali pochvalne. Všetko to však boli iba oficiálne vyjadrenia a aká je ich skutočná sila sa dozvieme až v Melbourne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.