nezvládla a posťažovala sa nám: "Nakupovať v niektorom z nových moderných hypermarketov nie je žiadny problém. Čo však v prípade, ako je môj? Nemám k dispozícii auto a tak som nútená väčšinou nakupovať u nás na sídlisku. V drvivej väčšine prípadov však nesmiem do predajne vojsť s kočíkom. Buď na to nie sú priestory, alebo ma jednoducho dnu aj s kočíkom nepustia predavačky. Vraj by sa s kočíkom ľahko kradlo. Možno sa niekomu bude zdať tento problém malicherný, ale určite to bude človek, ktorý nemusí absolvovať nákupy s malým dieťatkom."
Môže predajca zakázať vstup do predajne s kočíkom? S touto otázkou sme sa obrátili na Vladimíra Chladného zo Združenia na ochranu spotrebiteľov.
"Neexistuje legislatívne ošetrenie tohto prípadu. Podľa konzultácie s pracovníkom krajského inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie Bratislava podmienky prevádzkovania v predajni stanovuje predajca, teda majiteľ predajne. U veľkopredajcov býva spravidla zriadený kútik pre kočíky s deťmi. Vo všeobecnosti platí §5 zákona o ochrane spotrebiteľa 634 /92 Zb., kde sa uvádza, že predávajúci je povinný predaj výrobkov a poskytovanie služieb zabezpečiť spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne a bezpečné vykonávanie."
Výklad tohto zákona teda nie je jednoznačný a tak v praxi skutočne podmienky predaja určuje podnikateľ. Je už na zákazníkovi, či ich bude akceptovať, alebo radšej vyhľadá iného podnikateľa.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.