údržbu a opravy už existujúcich ciest. Problém je ešte vypuklejší na východe republiky, kde sa ich sanácii z rôznych dôvodov nevenovala adekvátna starostlivosť neraz aj desiatky rokov.
Z viac ako päťsto ciest, ktoré spravuje humenská správa a údržba ciest SSC v okresoch Humenné, Medzilaborce a Snina, je len 240 kilometrov ciest I. a II. triedy. Až 57 percent ciest je v havarijnom alebo zlom stave. Naviac, silné decembrové mrazy značne poškodili vozovku a preto tunajší cestári aj cez zimu opravujú najakútnejšie úseky. "V súčasnosti robíme výspravky ciest studenou obaľovanou drvou, pretože chladné počasie nám nedovolí použiť iné technológie. Tona takéhoto materiálu stojí sedemtisíc korún a opravíme z nej len 15-20 metrov štvorcových v závislosti od hĺbky výtlku. Momentálna dávame do poriadku najpoškodenejšie miesta v Humennom, Medzilaborciach a Stakčíne," uviedol na margo aktuálnych opráv výrobno-technický námestník humenskej správy a údržby ciest Ing. Igor Labun.
Poriadne korekcie potrebujú aj cestné komunikácie v Sukove, Hostoviciach, Pčolinnom, či Kalnej Roztoke. Ide o koncové cesty, ktorým kvôli nedostatku financií nevenovali pozornosť 25 aj 30 rokov! Vlani technológiou mikrokoberca upravili úseky v Olšinkove, Hažíne, Kamenici, Turcovciach a Hrubove.
"Kompletnú kobercovú úpravu s použitím asfaltobetónu robíme v minimálnom rozsahu. Vlani sme takto upravili len štyri kilometre. Dôvod? Meter štvorcový koberca stojí asi 250 korún a pri šírke šesť metrov je ľahké si spočítať, koľko stojí kilometer cesty," vyjadril sa Ing. Laban.
Podľa jeho slov vlani humenskí cestári hospodárili so 78 miliónmi korún, z čoho 22 putovalo na údržbu a opravy ciest. Vzhľadom na zrušenie Štátneho fondu cestného hospodárstva tento rok dostanú financie len zo štátneho rozpočtu. "Koncom roka posielame na ministerstvo zoznam ciest, ktoré potrebujú opravu. Rozhodnutie, na ktoré z nich dajú financie, je v ich kompetencii, ale väčšinou dostaneme len zlomok skutočných potrieb. Zostáva veriť, že volebný rok prisunie aj na opravu hornozemplínskych ciest nejaké korunky naviac," uzavrel výrobno-technický námestník.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.