sprístupňovacích zariadení v Národnom parku Slovenský raj v takej miere, aby ich prípadná neschodnosť v exponovaných úsekoch dolín bola minimálna. "Je dôležité, aby ZZOSR kaňony a celý národný park udržiavala po celý rok. V minulosti jeho záujem klesol hneď po letnej turistickej sezóne, napriek tomu, že je Slovenský raj hojne navštevovaný aj v zimných mesiacoch," upozorňuje náčelník Horskej služby Služby Slovenský raj Peter Bulej.
Kontrolu bezpečnosti a schodnosti sa včera ZZOSR zaviazalo vykonávať v spolupráci s Horskou službou a Správou Národného parku. "Horská služba sa o údržbu stará po celý rok. Ak niekde v kaňone nájdeme vyvalený strom, ktorý bráni v prechode, kontaktujeme najprv vlastníka dreva, dohodnem sa s ním, či si preň príde alebo je pre neho nevyužiteľné a podľa toho ďalej postupujeme," vysvetľuje. Zároveň je tento spôsob odpoveďou na otázku starostu Hrabušíc Ladislava Juhása, ktorý v dobrej snahe udržať priechodnosť z celého procesu majiteľov lesov vynechával a neskôr musel riešiť ich sťažnosti.
Údržbou aktivity ZZOSR v roku 2002 nekončia. Už v marci by mali byť pripravené podklady pre tlač nového prospektu k desaťročnému jubileu existencie tohto záujmového združenia. V letných mesiacoch je dominantou dôsledné vyberanie poplatkov na všetkých vstupných miestach do Národného parku, pretým však ZZOSR plánuje generálnu opravu Partizánskej lávky na Čingove pri chate Baník a ukončenie prekládky sprístupňovacích zariadení do Tomášovskej Belej. Na konci mája by mali byť hotové i nové pohľadnice určené pre tohtoročnú turistickú sezónu.
Autor: čak
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.