Korzár logo Korzár

Zmodernizovali Alfu 156

Po mnohých chudobných rokoch sa tradičná talianska automobilka Alfa Romeo pozviechala, chytila takpovediac druhý dych a po radikálnej modernizácii

výrobného sortimentu sa jej darí zvyšovať produkciu a - a to je to najdôležitejšie - aj predaj. Nový úspech je pritom viazaný na hodnoty, na ktorých Alfa Romeo tradične stavia - kombinácia svojského štýlu, pohodlia, výkonu a športových jazdných vlastností. K výraznému zvýšeniu celkového predaja vozidiel Alfa Romeo z 117 500 kusov v roku 1996 na 202 100 kusov v minulom roku prispel najmä úspešný model Alfa 156, ktorý mal svoju premiéru v roku 1997. Za približne štyri roky sa predalo temer pol milióna vozidiel typu Alfa 156, ktorý sa honosí titulom automobil roka 1998 a ktorý získal aj mnohé ďalšie ocenenia. K zvýšeniu záujmu o uvedený model prispelo aj rozšírenie ponuky o športové kombi Sportwagon (v roku 2000) i možnosť objednať si túto Alfu s poloautomatickou prevodovkou Selespeed, odvodenou od prevodovky, používanej v monoposte Ferrari F1.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Železo treba kuť za horúca a preto automobilka Alfa Romeo (súčasť koncernu Fiat) zmoderrnizovala typ 156 tak, aby sa toto vozidlo stalo ešte atraktívnejším. Modernizácia sa však týka najmä rozšírenia výstroja a výbavy, pričom osvedčený a ľúbivý dizajn vozidla sa prakticky nezmenil. Rad 156 bol však doplnený o dva nové modely, vyznačujúce sa výkonným motorom a teda aj špičkovými športovými vlastnosťami - ide o modely GTA a GTA Sportwagon. Modernizovaná stopäťdesiatšestka je postavená na podvozku s rázvorom 2595 mm a je dlhá 4430 mm, široká 1745 mm a vysoká 1415 mm. Modely GTA, jazdiace na 17-palcových kolesách, majú mierne modifikovanú karosériu a preto sú trochu širšie a nižšie. Predné kolesá vozidla sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú modifikované závesy McPherson. Veľa pozornosti venovali konštruktéri zvýšeniu pasívnej a aktívnej bezpečnosti. Nová Alfa 156 je sériovo vystrojená čelnými, bočnými a okennými nafukovacími vankúšmi. Do sériového výstroja patrí aj systém VDC (vehicle dynamic control), ktorý má v podstate rovnakú funkciu ako známy stabilizačný systém ESP a ktorý stabilizuje vozidlo najmä pri rýchlom prejazde zákrut. Do príplatkovej výbavy patria xenónové reflektory, dvojzónový klimatizačný systém, snímač kvality vzduchu (pri zhoršenej kvalite vzduchu sa vetrací systém automaticky prepne na vnútornú recirkuláciu), snímač dažďa i telematický systém CONNECT, poskytujúci vodičovi rôzne druhy informácií.

SkryťVypnúť reklamu

Podstatnou novinkou v sortimente motorov je dvojlitrový motor JTS. Tento štvorvalcový motor je prvým motorom firmy Alfa Romeo (a vlastne prvým v celom koncerne Fiat), vystrojeným priamym vstrekovaním benzínu do valcov. Motor JSF má štyri ventily na valec, je vystrojený variabilným časovaním bentilov a dvomi vyvažovacími hriadeľmi, takže má veľmi pokojný chod. Tento motor má maximálny výkon 121 kW, takže ide o prvý motor tohto druhu na svete, ktorého merný výkon je vyše 60 kW na liter zdvihového objemu. S týmto motorom, ktorý je výkonovo na úrovni bežného 2,3-litrového motora, ale má o 10% nižšiu spotrebu, zrýchli Alfa 156 z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h. V sortimente zážihových motorov je ďalej 1,6-litrový štvorvalec výkonu 88 kW, 1,8-litrový štvorvalec výkonu 103 kW a 2,5-litrový vidlicový šesťvalec výkonu 141 kW. Úspornú a pritom dynamickú jazdu ponúkajú dva turbodieselové motory, vystrojené turbodúchadlom s meniteľnou geometriou vstupu turbíny. Slabší 1,9-litrový štvorvalec má maximálny výkon 85 kW a jeho celková priemerná spotreba je 5,8 l/100 km, pričom pri jazde mimo mesta je spotreba dokonca len 4,7 l/100 km. Radový päťvalec zdvihového objemu 2,4 litra má maximálny výkon 110 kW a poskytuje vozidlu veľmi dobré dynamické vlastnosti - Alfa 156 zrýchli s týmto "nafťákom" z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 212 km/h. Spotreba tohto motora pri jazde mimo mesta je pritom len 5,3 l/100 km, celková normovaná priemerná spotreba je 6,6 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Výhradne pre verziu GTA je rezervovaný 3,2-litrový vidlicový šesťvalec, odvodený z trojlitrového motora Alfy 166. Tento 24-ventilový motor vyvíja maximálny výkon 184 kW a v spojení so šesťstupňovou prevodovkou dokáže zrýchliť Alfu 156 GTA na rýchlosť 100 km/h za 6,3 sekundy a udeliť jej maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  2. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  3. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  6. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  7. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  8. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 461
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 174
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 689
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 528
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 168
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 099
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 035
  1. Jakub Cipko: Je lepšie zomrieť ako byť sám sebou?
  2. Miroslav Ferkl: Titanic smeroval na Západ
  3. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  4. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  5. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  6. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  7. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  8. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 99 736
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 053
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 14 107
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 389
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 316
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 603
  7. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 209
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 145
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jakub Cipko: Je lepšie zomrieť ako byť sám sebou?
  2. Miroslav Ferkl: Titanic smeroval na Západ
  3. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  4. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  5. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  6. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  7. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  8. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 99 736
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 053
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 14 107
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 389
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 316
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 603
  7. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 209
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 145
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu