Nečakane neskoro predstavoval nový monopost majstrovský tím Ferrari. Ako ale prezradil Ross Brawn, v Maranelle si boli dobre vedomí toho, že s novou
Ľuboš Kašický
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
F2002-kou si môžu dať načas. Pred tohtoročnou sezónou totiž nedošlo k úprave predpisov a ak by sa "dvetisíc dvojka" náhodou nevydarila, tak tím môže pokojne odštartovať aj s vlaňajším úspešným modelom. Prezentácia sa už tradične konala v Maranelle (6. februára), kde sa za prítomnosti niekoľkých stoviek novinárov a fotografov predstavilo (okrem monopostu) aj kompletné vedenie tímu a pretekári Rubens Barrichello a Michael Schumacher.
Ferrari F2002 je štyridsiatym ôsmym monopostom tejto značky určeným pre preteky Grand Prix. Hoci ide o úplne nové auto, pri jeho vývoji sa vychádzalo z vlaňajšieho modelu F2001. Zámerom bolo vylepšiť aerodynamickú účinnosť, znížiť ťažisko a maximalizovať účinnosť motora. Podvozok je opäť ľahší ako ten predošlý a má väčšiu štrukturálnu integritu. Celá zadná časť, bočné pontóny, výfukové potrubie a chladiče sú úplne nové. Očakáva sa od nich, že majú poslúžiť lepšiemu chladeniu a aerodynamickému efektu. Motor s označením 051 je 90 stupňový desaťvalec s objemom 2997 cm3. Je uložený pozdĺžne, čo platí tiež aj novej prevodovke. Práve okolo nej sa niesli rôzne chýry až sa nakoniec ukázalo, že ide sedem rýchlostnú sekvenčnú prevodovku v titanovom puzdre, ktorá používa revolučný systém radenie rýchlostí.
Otcom nového monopostu je Rory Byrne "Pri návrhu tohoto auta sme mali rovnakú filozofiu ako vlani. Keďže sme vlani v niektorých oblastiach dosiahli hranice možností, museli sme takmer každý diel auta prepracovať. Osobne si myslím, že je to najlepšie Ferrari v celej histórii." Byrne je teda skutočne neskromný, no vlani sa vravelo to isté a vieme, ako to dopadlo. Pri predstavovaní sa však určite neopakoval prezident Luca Montezemolo, keď povedal, "Je to prvýkrát za posledných jedenásť rokov, čo od tímu nechcem, aby sa zlepšil. Hoci by som nebol nadšený, ale celkom by som sa uspokojil s rovnakým výsledkom, aký sme dosiahli vlani." Šéf týmu, malý Francúz Jean Todt sa zasa drží reality, "Samozrejme, že chceme pokračovať vo víťaznej sérii a urobíme preto všetko, čo bude v našich silách. Musíme sa ale držať pri zemi. Tento rok bude opäť veľmi náročný, pretože budem súperiť s veľkými automobilkami. Oni sem neprišli prehrávať. Som presvedčený, že sa nám postavia od samotného začiatku sezóny. Pre nás je dôležité rešpektovať ich prácu a nepodceňovať ich."
"Zdá sa, že miesto McLarenu môže nateraz zaujať tím BMW Williams," reagoval na otázku koho považujú za najvážnejšieho súpera, Michael Schumacher. Nemec sa nemohol vyhnúť ani otázke, čo si myslí o novom aute a jeho prednostiach (hoci v tej dobe v ňom ešte neodjazdil ani kolo). Profesionál sa však nezaprie a úradujúci šampión pohotovo odpovedal: "Novinky sa týkajú hlavne motora, aerodynamiky a prevodovky. Motor je výkonnejší a prevodovka ľahšia, čo umožní rýchlejšie radenie. Poctivo sa pracovalo na najdôležitejších častiach vozidla a preto si nemyslím, že by bolo nové auto horšie ako to predchádzajúce." Vo vzduchu stále visela aj otázka, či Ferrari stihne pripraviť nové auto za dva týždne tak, aby bolo plne konkurencie schopné, keď taký McLaren už stihol najazdiť viac ako dvetisíc testovacích kilometrov. "Počkajme si na prvé testy," odpovedal Michael, "Samozrejme, že spoľahlivosť je veľmi dôležitá, ale naším cieľom je vyštartovať s novým autom a urobíme preto maximum."
Bokom pozornosti neostal ani Rubens Barrichello, ktorého sa pýtali, či je pripravený na podobné situácie ako zažil vlani v Rakúsku, keď musel pred seba pustiť Schumachera. "Tím my sľúbil, že ak budeme obaja bojovať o prvé miesto, tak ma nebudú žiadať, aby som Michaelovi uhol. Ale ak bude situácia, že bude Michaelovi potrebné pomôcť, tak to urobím. Máme rovnaké auto, rovnakú podporu, ale ak to bude potrebovať, tak to skutočne urobím," dušoval sa Brazílčan, "Nezabúdajte, že som vždy bol súčasťou Ferrariho víťazstva." Nemyslím si, že by Rubens nechcel víťaziť, ale jeho schopnosť uvedomiť si svoje miesto v tíme je asi to, čo Ferrari (aj Schumacher) od neho čakajú. Za daných okolností je potom možné vytvoriť priateľskú atmosféru a silný kolektívny duch, ktorého cítíť aj navonok z každého víťazstva. Ozaj, koľko ich bude tento rok?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.