Korzár logo Korzár

F2002 - nová zbraň pre Schumachera!

Nečakane neskoro predstavoval nový monopost majstrovský tím Ferrari. Ako ale prezradil Ross Brawn, v Maranelle si boli dobre vedomí toho, že s novou

F2002-kou si môžu dať načas. Pred tohtoročnou sezónou totiž nedošlo k úprave predpisov a ak by sa "dvetisíc dvojka" náhodou nevydarila, tak tím môže pokojne odštartovať aj s vlaňajším úspešným modelom. Prezentácia sa už tradične konala v Maranelle (6. februára), kde sa za prítomnosti niekoľkých stoviek novinárov a fotografov predstavilo (okrem monopostu) aj kompletné vedenie tímu a pretekári Rubens Barrichello a Michael Schumacher.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ferrari F2002 je štyridsiatym ôsmym monopostom tejto značky určeným pre preteky Grand Prix. Hoci ide o úplne nové auto, pri jeho vývoji sa vychádzalo z vlaňajšieho modelu F2001. Zámerom bolo vylepšiť aerodynamickú účinnosť, znížiť ťažisko a maximalizovať účinnosť motora. Podvozok je opäť ľahší ako ten predošlý a má väčšiu štrukturálnu integritu. Celá zadná časť, bočné pontóny, výfukové potrubie a chladiče sú úplne nové. Očakáva sa od nich, že majú poslúžiť lepšiemu chladeniu a aerodynamickému efektu. Motor s označením 051 je 90 stupňový desaťvalec s objemom 2997 cm3. Je uložený pozdĺžne, čo platí tiež aj novej prevodovke. Práve okolo nej sa niesli rôzne chýry až sa nakoniec ukázalo, že ide sedem rýchlostnú sekvenčnú prevodovku v titanovom puzdre, ktorá používa revolučný systém radenie rýchlostí.

SkryťVypnúť reklamu

Otcom nového monopostu je Rory Byrne "Pri návrhu tohoto auta sme mali rovnakú filozofiu ako vlani. Keďže sme vlani v niektorých oblastiach dosiahli hranice možností, museli sme takmer každý diel auta prepracovať. Osobne si myslím, že je to najlepšie Ferrari v celej histórii." Byrne je teda skutočne neskromný, no vlani sa vravelo to isté a vieme, ako to dopadlo. Pri predstavovaní sa však určite neopakoval prezident Luca Montezemolo, keď povedal, "Je to prvýkrát za posledných jedenásť rokov, čo od tímu nechcem, aby sa zlepšil. Hoci by som nebol nadšený, ale celkom by som sa uspokojil s rovnakým výsledkom, aký sme dosiahli vlani." Šéf týmu, malý Francúz Jean Todt sa zasa drží reality, "Samozrejme, že chceme pokračovať vo víťaznej sérii a urobíme preto všetko, čo bude v našich silách. Musíme sa ale držať pri zemi. Tento rok bude opäť veľmi náročný, pretože budem súperiť s veľkými automobilkami. Oni sem neprišli prehrávať. Som presvedčený, že sa nám postavia od samotného začiatku sezóny. Pre nás je dôležité rešpektovať ich prácu a nepodceňovať ich."

SkryťVypnúť reklamu

"Zdá sa, že miesto McLarenu môže nateraz zaujať tím BMW Williams," reagoval na otázku koho považujú za najvážnejšieho súpera, Michael Schumacher. Nemec sa nemohol vyhnúť ani otázke, čo si myslí o novom aute a jeho prednostiach (hoci v tej dobe v ňom ešte neodjazdil ani kolo). Profesionál sa však nezaprie a úradujúci šampión pohotovo odpovedal: "Novinky sa týkajú hlavne motora, aerodynamiky a prevodovky. Motor je výkonnejší a prevodovka ľahšia, čo umožní rýchlejšie radenie. Poctivo sa pracovalo na najdôležitejších častiach vozidla a preto si nemyslím, že by bolo nové auto horšie ako to predchádzajúce." Vo vzduchu stále visela aj otázka, či Ferrari stihne pripraviť nové auto za dva týždne tak, aby bolo plne konkurencie schopné, keď taký McLaren už stihol najazdiť viac ako dvetisíc testovacích kilometrov. "Počkajme si na prvé testy," odpovedal Michael, "Samozrejme, že spoľahlivosť je veľmi dôležitá, ale naším cieľom je vyštartovať s novým autom a urobíme preto maximum."

SkryťVypnúť reklamu

Bokom pozornosti neostal ani Rubens Barrichello, ktorého sa pýtali, či je pripravený na podobné situácie ako zažil vlani v Rakúsku, keď musel pred seba pustiť Schumachera. "Tím my sľúbil, že ak budeme obaja bojovať o prvé miesto, tak ma nebudú žiadať, aby som Michaelovi uhol. Ale ak bude situácia, že bude Michaelovi potrebné pomôcť, tak to urobím. Máme rovnaké auto, rovnakú podporu, ale ak to bude potrebovať, tak to skutočne urobím," dušoval sa Brazílčan, "Nezabúdajte, že som vždy bol súčasťou Ferrariho víťazstva." Nemyslím si, že by Rubens nechcel víťaziť, ale jeho schopnosť uvedomiť si svoje miesto v tíme je asi to, čo Ferrari (aj Schumacher) od neho čakajú. Za daných okolností je potom možné vytvoriť priateľskú atmosféru a silný kolektívny duch, ktorého cítíť aj navonok z každého víťazstva. Ozaj, koľko ich bude tento rok?

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 207
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 534
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 293
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 474
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 489
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 209
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 625
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 513
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu