na nedostatkoch svojich čerstvých monopostov. Testovalo sa v Barcelone aj vo Valencii, kde sa stretlo hneď osem tímov (Williams, Jordan, BAR, Minardi, Jaguar, Renault, Arrows a Sauber). McLaren testoval v Barcelone, Ferrari vo Fiorano a na Mugello a Toyota na okruhu Paula Ricarda. Udalosťami týždňa bolo predstavenie nového monopostu Ferrari (píšeme o tom na inom mieste), potvrdenia Frentzena v tíme Arrows, prekvapivé časy tímu Sauber a havárie Felipe Massu a Davida Coultharda.
"Strieborné šípy" si za miesto testov zvolili katalánsky okruh preto, aby mohli natáčať reklamný klip, no a popri tom samozrejme aj požehnane testovali. Ron Dennis si nové auto pochvaľuje a trúfa si atakovať Ferrari. V sobotu sa do nepríjemnej situácie dostal David Coulthard, ktorého štrková zóna (po šmyku zavinenom vraj defektom pneu) vymrštila do nádherného salta. Auto pristálo znovu na kolesách a DC vystúpil našťastie nezranený. O niečo horšie na tom bol vo Valencii nováčik tímu Sauber, Felipe Massa, ktorý sa pokúšal držať krok so skúsenejším Heidfeldom a dvakrát pritom nepríjemne havaroval. V stredu Brazílčan tresol čelne do zvodidiel a zničil "nos" a predné zavesenie, čo mechanikom zabralo viac ako tri hodiny práce, kým auto opravili. Ešte horšie však skončil vo štvrtok, keď sa mu na cieľovej rovinke uvoľnilo predné krídlo a havária skončila ešte tvrdšie ako deň predtým. Mladíček si však asi ani neuvedomoval, aké mal šťastie, pretože k nehode sa potom vyjadroval iba okrajovo a nadchýnal sa tretím najrýchlejším časom dňa (pred Fisichelom, Villeneuvom, Trullim i Ralfom Schumacherom). Jeho tímový kolega "Quick Nick" vykrúžil dokonca až dvakrát v týždni najrýchlejší čas (aj pred Montoyom) a Sauber si razom všetci začali lepšie všímať. Zdá sa, že podvozok C21 sa Willimu Ramfovi opäť vydaril a v kombinácií s motormi Ferrari 050 bude asi čiernym koňom sezóny.
Asi najviac monopostov vo Valencii testoval tím BAR, ktorý využíval schopnosti nielen Panisa a Villeneuva, ale tiež testmanov Fukudu a Davidsona. Nič mimoriadne však tím nepredviedol a pod jednu minútu trinásť sekúnd sa podarilo dostať iba raz Jacquesovi a raz Olivierovi. Šéf inžinier Qastler tvrdil, že sa konečne dozvedeli ako na tom skutočne pred sezónou sú a vedia, čo preto musia urobiť. Bude to stačiť?
Veľa sa v posledných dvoch týždňoch narozprávalo na tému nových monopostov williams FW24, ktoré vraj svojich pilotov trochu sklamali. Vedenie tímu to však označilo ako špekulácie novinárov a odmietlo sa k tomu vyjadriť. Najlepšou odpoveďou všetkým však určite bol nový (neoficiálny) traťový rekord Montoyu vo Valencii, ktorý vyjazdil v nedeľu časom 1m10,977sek.! Čo k tomu dodať? S williamsami jednoducho musíme stále vážne počítať. Naopak úplne opačný problém sa rysuje pred tímom Jaguar, ktorý postupne priznáva, že nová R3-jka je ešte horšia ako vlaňajší pomalý model R2. Niki Lauda odmieta vyjadrenia o kríze, no tím aj tak na hodinu prepustil technického riaditeľa Steva Nicholsa. "Zelení" hľadajú rýchlosť na súbežným testovaním aerodynamiky vo francúzskom Lurcy Levis, no pravdepodobne sa chystajú zvážiť aj radikálnu možnosť novej konštrukcie. Nechajme sa ale prekvapiť.
Na trati sme minulý týždeň mohli konečne vidieť aj nový monopost tímu Arrows A23, ktorý začali vo Valencii testovať Bernoldi a Frentzen (potvrdený 7.februára na úkor Verstappena). Termín oficiálneho predstavenia tímu ešte nezverejnili, no pravdepodobne to bude posledný týždeň pred odchodom do Austrálie. V rovnakom čase ako Arrows oznámil predstavovanie aj Jordan. Ten už novú EJ12-ku poriadne potrápil, no zatiaľ jeho časy ničím neprekvapili. Zostávajúcim tímom, ktorý ešte neoznámil prezentáciu, je tím Minardi. Webber spolu s Yoongom sa objavili vo Valencii a mladý Malájčan sa nechal počuť, že auto je lepšie ako to vlaňajšie. Prezentácia tímu Paula Stoddarta sa dá očakávať asi až v Melbourne, ako to urobil aj vlani.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.