zmiešaný anglický, francúzsky a nemecký vplyv, ktorý často menil vzhľad lokomotív.
Španielsko bolo v Európe jedinou krajinou, kde bolo v prevádzke veľa parných lokomotív značky GARRATTA. Ústredné Aragonské železnice objednali v roku 1930 šesť parných lokomotív pre osobnú dopravu s polomerom kolies 1 750 mm a tiež šesť lokomotív pre osobnú dopravu s polomerom kolies 1 200 mm. Pretože potreba ťažkých vozidiel v prevádzke sa zvýšila po vojne, keď sa prepravovali ťažkotonážne vlaky s rudou, železnice RENFE ešte doplnili park o ďalších 10 už od seba sa odlišujúcich lokomotív. Všetky rýchlikové lokomotívy skonštruované v krajine mali svojim spôsobom cudzokrajný pôvod. Bol tu použitý anglický projekt. Nemecký projekt zase určoval spôsob konštrukcie lokomotív určených na prepravu tovarov. Obidva druhy mali nosnú konštrukciu usadenú na dvoch podvozkoch zabezpečujúcich pohon. Na nosnej konštrukcii boli namontované i ďalšie zariadenia, ktoré prezrádzali francúzsky vplyv: klasický kotol, ohrievače vody či zosilnená tlaková pumpa. Na každom vozíku sa nachádzal zdvojený parný stroj. Podvozky (na dvoch vozíkoch) značky BISSELA boli zaťažené zásobníkmi na olej a vodu. Na bokoch zásobníkov sa nachádzali aj malé piestnice. Vnútorný rozvod pary mal stavadlo značky HEUSINGER. Lokomotívy boli vybavené brzdami RIGGENBACH.
Posledná séria lokomotív vyrobených v Španielsku nebola skutočným vzorom novším konštrukciám. Do roku 1970 sa všetky lokomotívy radu 282 F vyradili z prevádzky. Pre milovníkov pary a budúcim pokoleniam sa zo španielskych Garrattov zachovala iba jediná rýchliková lokomotíva 462 F-0401.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.