korún mesačne. V priebehu roka dostal štyri upomienky a spoločnosť ho súdnou cestou obvinila, že za ich služby neplatí. Právo sa priklonilo na jeho stranu a UPC pánu A. Papajovi vrátila 4100 Sk.
"Doslova kuriózne je, že hneď v tom mesiaci, kedy mi spomínanú čiastku vrátili, som v schránke našiel ďalšiu upomienku, a nebola posledná," rozhorčuje sa A. Papaj. Neseriózne správanie pracovníkov tejto spoločnosti ho priviedlo na nápad usporiadať podpisovú akciu v činžiaku na Štúrovom nábreží číslo 12 , kde býva, a služby UPC Slovensko prestať používať spoločne so susedmi. "Vypočítal som si, že u nás by tak mesačne prišli o devätnásťtisícpäťsto korún. O zábavu neprídeme, dáme si namontovať satelit ako to bolo v minulosti. Nie je predsa možné, aby s nami takto zaobchádzali. Dokonca mám staršie susedky, ktoré plačú, že hoci s UPC nikdy žiadnu zmluvu nepodpísali, dostávajú účty," vysvetľuje A. Papaj.
Po opätovnej návšteve pobočky Cable plus v Spišskej Nove Vsi dostal na upomienku písomné potvrdenie s pečiatkou, že ho spoločnosť už "nechá na pokoji". "Zatiaľ čakám, čo sa stane o mesiac. Všetky upomienky si archivujem, a ak dostanem ďalšiu, nielen že spustíme podpisovú akciu, no budem sa i sťažovať. Pracovníčka mi povedala, že to síce môžem, no mám sa s tým obrátiť na košické pracovisko."
Na pobočke Cable plusu v Spišskej Novej Vsi je vždy rušno. V chudobnom regióne mnohí radšej volia nekonečný rad ako rovnakú stratu času na pošte. Najmä preto, že keď zaplatia priamo vo firme, ušetria osem korún za poštovné. Ani tu však nevládne zákaznícka spokojnosť, ktorá by mala byť prioritou každého podnikateľského subjektu. "Stojím tu už veľmi dlho. Dnu berú ľudí po dvoch, no nerozumiem, prečo im to nejde rýchlejšie," posťažovala sa jedna z čakajúcich.
Zákazník si teda, zdá sa, volí len menšie zlo. Za trvalý príkaz platby sa mu UPC Slovensko "odvďačí" súdom, pri priamej platbe zbytočne stráca čas. Napriek tomu, že UPC Slovensko v súčasnosti nemá kredit i na medzinárodnej burze, jej akcie sa predávajú za pár centov, a Telekomunikačný úrad (TÚ) jej vymeral pokutu 25 miliónov korún, zákazníci dostali k úhrade poštové poukážky s pôvodnými cenami. Hovorkyňa UPC Pavla Petrlová varuje zákazníkov, ktorí čakali zníženie cien, že sú povinní v zmysle podmienok pôvodnej zmluvy za poskytované služby zaplatiť staré ceny. Uviedla to napriek tomu, že 31. januára v médiách informovala, že rozosielanie poštových poukážok s pôvodnými cenami je zastavené a čaká sa na vymeranie cien nových. Na úpravu cien má UPC 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia TÚ, a tie ešte neuplynuli.
Staré ceny by mali platiť do konca februára. Dovtedy by mali byť jasné i nové podmienky zmlúv a finálna podoba postupu vyplácania cenových rozdielov, ktoré vznikli neoprávneným zvyšovaním cien spoločnosťou UPC v minulom roku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.