pravde. "STV nemôže posudzovať napríklad to, či prášok vyperie skutočne viac dobiela ako iný, bežný, alebo či vkladatelia dostanú takú výšku vkladu, aká sa spomína v reklame," píše vo vyhlásení, ktoré nám poskytla Milena Rážová.
Podľa nej chrániť divákov pred klamlivou reklamou by nemala televízia, ale štát. "Ak by napríklad Úrad pre finančný trh alebo Ministerstvo financií či iný predstaviteľ štátu označil podnikanie alebo reklamu napr. spoločností Horizont Slovakia a B.M.G. Invest za klamlivé, mohli by médiá zastaviť vysielanie reklamy týchto subjektov."
Podľa vyhlásenia, kým kompetentné orgány stanoveným spôsobom neoznačia podnikanie subjektov, o ktorých vedia, že môžu viesť k podobným dopadom na občana, ako v prípade Horizontu a B.M.G., môžu firmy za súčasnej legislatívy bezproblémovo a plne v súlade so zákonom ďalej vysielať svoju reklamu.
Horizont Slovakia a B.M.G. Invest už reklamné spoty nevysielajú, o to viac bombardujú divákov reklamy ďalších dvoch nebankových subjektov: Drukos a AGW. Podľa agentúry ACNielsen len v decembri minulého roku preinvestovala spoločnosť Horizont Slovakia na reklamu v médiách 27,7 milióna, AGW 27 miliónov a Drukos 44 miliónov korún.
(hr)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.