nereálnu. Touto myšlienkou sa v súčasnosti zaoberajú poľské média, podľa E. Môcika však nejde o novinku, pretože názory o tuneli popod Tatry sa v nich objavili už pred rokmi a v súčasnosti ich iba "oprášili".
Územie Vysokých Tatier je najstarším slovenským národným parkom a cieľom ochrancov prírody i ďalších zainteresovaných je eliminovať negatívne dôsledky cestnej dopravy. Predovšetkým kamiónovej, ktorej objem narastá, na čo opakovane poukazujú nielen odborníci na ekológiu, ale aj samotní obyvatelia Ždiaru. V zimnom období spôsobujú kamióny na ceste, smerujúcej k hraničnému priechodu s Poľskou republikou v Lysej Poľane, problémy aj pri zimnej údržbe. Nezriedka zablokujú dopravu na niekoľko hodín. V horšom prípade kamióny s ťažkým nákladom nezvládajú ostré zákruty a v Tatranskej Javorine ohrozujú obyvateľov domov v blízkosti kritického úseku cesty.
O možnostiach riešenia kamiónovej dopravy cez TANAP, a teda i Ždiar, sa podľa E. Môcika intenzívne rokuje s poľskou stranou. Jednou z navrhovaných možností je presmerovať dopravu cez Vojtasovú, čo by však riešilo problém iba na poľskej strane národného parku. Ďalšou je využitie hraničného priechodu v Lysej nad Dunajcom, pričom však na poľskej strane je v bezprostrednej blízkosti vodná nádrž.
Spriechodnením slovensko-poľských hraníc pri rešpektovaní ekologických zásad sa zaoberajú aj členovia vytvorených medzivládnych komisií.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.