pracovných tímov ponúkalo počas dvoch týždňov v Košiciach kahančeky za symbolickú doporučujúcu sumu 7 korún. Ako nám prezradil riaditeľ Arcidiecéznej charity Ján Dečo, zmysel akcie bol najmä v tom, aby si ľudia v tomto adventnom čase horiacím kahančekom pripomenuli spolupatričnosť s trpiacimi.
Samozrejme dôležitá bola aj finančná stránka. Žiaľ, práve tá aktivistom nevyšla. Náklady na projekt činili vyše 276-tisíc korún, ale vyzbieraná suma bola len necelých 244-tisíc korún. Napriek tomu hodnotia túto kampaň koordinátori pozitívne.
Celkovo aktivisti predali 13 500 kusov kahančekov. Priemerná suma, za ktorú občania kahanček kúpili bola 18 korún. "Ale mali sme aj občana, ktorý kahanček kúpil za tisíc korún," prezradil nám J. Dečo.
Vyzbierané peniaze budú použité v 2. polroku 2002, podľa nasledujúceho kľúča: "Na miestne projekty bude použitých 60 percent zo sumy vo výške 145-tisíc Sk, na regionálne projekty vyčleníme 25 percent, čiže 62 -tisíc Sk a na medzinárodné projekty pôjde 15 percent, čiže 36-tisíc Sk," dodal J. Dečo.
Autor: em
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.