formou priblížiť deťom základné pravidlá cestnej premávky a pomôcť im formulovať návrhy na zlepšenie jej podmienok. Iniciátorom projektu je spoločnosť Renault, ktorá chce týmto spôsobom prispieť k zvýšeniu bezpečnosti detí.
Projekt sa realizuje v 4. ročníkoch základných škôl a vlani sa doň zapojilo 79 tried - z každého okresu jedna. Jednotlivé kolektívy mali vypracovať originálne triedne dopravné noviny, ktoré by monitorovali ich praktické skúsenosti a názory na cestnú premávku. "Je zaujímavé, že deti presne dokázali formulovať problematické oblasti, týkajúce sa bezpečnosti v ich okolí, invenčne a tvorivo spracovali vlastné postoje a častokrát usvedčili dospelých z ľahostajnosti a neopatrnosti," uviedla pre náš denník Saša Petrovická z agentúry Poppins, ktorá zabezpečuje informačnú kampaň k projektu. Najlepšie návrhy postúpili do národného finále, kde vlani trebišovská ZŠ Komenského 2, získala druhé miesto.
Tento ročník organizátori hlbšie zamerali na bezpečnosť detí pri ceste do školy a späť. Do druhého ročníka sa zapojilo sto tried zo Slovenska. "Prostredníctvom práce s nekonvenčnými pedagogickými materiálmi, žiackymi pracovnými zošitmi a dopravnými novinami sa majú naučiť pohybovať po uliciach, na ceste do školy a posilní sa ich pocit zodpovednosti v cestnej premávke," uviedla Saša Petrovická. Každý kolektív má v poslednej fáze formulovať kreatívne návrhy, ktoré umožnia zvýšiť bezpečnosť na trase domov škola a do konca marca ich poslať na adresu vyhlasovateľa projektu.
Najkreatívnejší nápad postúpi do medzinárodného kola v Paríži. V Zemplíne sa do projektu tento rok zapojili školy v Humennom, Snine, Sobranciach, Michaľanoch a dve michalovské. "V čase, keď komplexnejšia dopravná výchova na školách absentuje, má takýto projekt veľký zmysel a vítame ho všetkými desiatimi. Naviac, deti sa na tieto hodiny veľmi tešia a výborne spolupracujú," vyjadrila sa koordinátorka projektu v michalianskej ZŠ a jej názor zdieľali aj kolegovia na ostatných školách.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.