Preskočí niekto Schumachera?
V Austrálii sa v nedeľu rozkrúti kolotoč MS F1 už po päťdesiaty tretíkrát. Od jeho priebehu sa očakáva kulminácia hegemónie bolidov z Maranella a útok Michaela Schumachera na Fangiov historický rekord v počte majstrovských titulov. Pozor! Nezabúdajme ale, že všetko môže byť inak. Vo formule jeden totiž viac ako inde platí porekadlo - Nekrič hop, kým nepreskočíš! Stačí si predsa spomenúť na rok 1994, kedy famózny Ayrton Senna prestúpil do vtedy najlepšieho tímu (Williams) na svete. Po suverénnych triumfoch Mansella a Prosta nikto nepochyboval o tom, že Brazílčan ich napodobí, no všetko nakoniec skončilo inak. Potvrdí teda sezóna 2002 očakávania, alebo sa nám postará o nečakané zvraty a prekvapenia?
S istotou si trúfam tvrdiť iba to, že v boji o titul sa znova stretnú tímy Ferrari, McLaren a Williams. To ale nakoniec nie je žiadna novinka, však? Rozmeňme si to však na drobné. Ferrari v posledných rokoch dokázalo vytvoriť takmer dokonalý tím inžinierov, technikov, pilotov i manažmentu, ktorý sa poučil z katarzie polovice deväťdesiatych rokov a teraz zaslúžene zbiera úspechy. Brawn s Byrnom dokonale zúžitkovali technické zázemie tímu a každou svojou novou konštrukciou posúvajú vývoj ďalej. Skúsený a nesmierne pracovitý Schumacher naviac vie ich prácu umocniť výsledkami v pretekoch a právom je (aj preto) považovaný za kandidáta na titul najlepšieho pretekára všetkých čias. Už vlaňajší model okato vyčnieval nad všetkých a určite by bol konkurencieschopný aj v tomto roku (nemenia sa pravidlá). B+B však tvrdia, že na F2001 už nebolo čo zlepšovať a tak postavili úplne novú konštrukciu, ktorá od prvých kilometrov ukázala, že je ešte rýchlejšia ako tá predošlá! Aj napriek tomu sa však tím rozhodol, že v Melbourne bude štartovať s vlaňajším modelom. "Najdôležitejšie je dokončiť prvé preteky, pretože body zo začiatku sezóny môžu v jej závere rozhodovať," vysvetľuje Schumi. Nová F2002-ka bude teda nasadená hneď, ako sa v Maranelle ubezpečia, že je nielen rýchla, ale aj spoľahlivá.
Tím McLaren vlani zaváhal (prisudzuje sa to vlažnému prístupu Häkkinena a nevyrovnanosti Coultharda, no zabúda sa na problémy s motormi mercedes) a v tomto roku by si rád povesť poopravil. Nová MP4/17-ka z dielne Adriana Neweya je opäť neuveriteľne rýchla a mclareny by sme preto nemali stavať až za williamsy. Otázne však bude ako rýchlo si tím zvykne na spoluprácu s francúzskym Bibendom (Michelin) a akú úlohu v tíme zohrá sugestívny Räikkonen. Z tímu síce počuť hlasy, že podporu si zaslúži DC, ale po sledovaní jeho kariéry si myslím, že ani v tomto roku sa David nepresadí a Dennis s ním zmluvu už nepredĺži. Bude teda čiernym koňom Räikkonen? Výrazne do výsledkov by v tomto roku mali prehovoriť aj piloti tímu Franka Williamsa. JPM už získal potrebné ostrohy a nemieni ustupovať mladšiemu Schumacherovi (čo dostatočne predviedol už v závere sezóny 2001). Horúce ambície tímu však schladili úvodné testy nového podvozku o ktorom obaja piloti zhodne tvrdili, že je horší ako ten vlaňajší. Krátko nato však už Montoya vo Valencii zajazdil rekord a pravdepodobne až také zlé to s tým podvozkom asi nebude. Napokon veď za chrbtom majú Ralf i JPM nový motor BMW P82, ktorý si naopak veľmi pochvaľujú. Ako teda chápať ich vyjadrenia pre verejnosť?
A čo zvyšok sveta? Tu by sme si mali dobre všímať tím Sauber, ktorý vlani zaznamenal svoj historický úspech. Rozhodne zaň však nevďačí iba výkonnosti a spoľahlivosti motorov ferrari, ale výrazne sa na ňom podieľal aj vydarený podvozok Willyho Rampfa. Ten na úspešnej konštrukcii budoval aj novú C21-ku a testy potvrdili správnosť jeho rozhodnutia. Od Sauberu sa teda opäť očakáva, že bude kradnúť body elite. V podobnej pozícii by mal vystupovať aj tím Renault, ktorý si vlani otestoval nový 110 stupňový motor a s novým podvozkom skúseného Mika Gascoyna očakávam, že začne zbierať body. Do tesného závesu tímov druhej vlny skĺzol tím Eddie Jordana, ktorý však vsadil na talent konštruktéra Hamidyho, pilotov Fisichelu a nováčika Sata. Počkajme si, či to bude stačiť.
V tretej výkonnostnej skupine sa potom tlačia tímy Arrows, BAR, Jaguar a Minardi. Toyota je veľkou neznámou, no pravdepodobne (podľa výkonov v testoch) bude patriť taktiež do tejto skupiny. Čo myslíte, podarí sa niektorému z nich preskočiť svoj tieň priblížiť sa na dostrel vyššej triede? Niečo naznačiť by nám mala už aj nedeľňajšia Grand Prix Austrálie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.