klinec 2002 kampaň Dunaj.sk - mesto plné kníh, ktorá tak získala Grand prix.
Víťazný nápad je z dielne agentúry Wiktor/Leo Burnett Advertising, reklamu pripravila pre virtuálne kníhkupectvo Ma-Rek. Kampaň bola veľmi stručná a málo nákladná, založená na stručných odkazoch na stránky internetového kníhkupectva.
Okrem Grand prix v piatok rozdali 24 klincov - šesť zlatých a po deväť strieborých a bronzových. V kategórii televízna a kinoreklama zlatý klinec nedostal nikto, aj keď tvorcovia do prestížnej súťaže prihlásili až 51 spotov. Najväčší potlesk prítomných divákov si vyslúžil reklamný spot Vianočná kampaň Eurotelu z dielne MARK/BBDO Bratislava, porota ho ocenila Strieborným klincom. Ide o známe opakujúce sa verše, ktoré recitujú dve dievčatká - snehové vločky, či snehuliak s odstávajúcimi ušami. Ten s najväčším vypätím prednáša: "Padá sniežik padá, padá sniežik padá, ej ale som rada, ej, ale som rada."
"Výsledky odzrkadľujú kvalitu slovenskej reklamy," zhodnotil ôsmy ročník súťaže jeden z organizátorov, Martin Šmatlák, šéf Klubu reklamných agentúr Slovenska.
Minulý rok spokojnosť s výsledkami nebola - Grand Prix neudelili a ostatné výsledky boli spochybnené pre "netransparentnosť" poroty.
Aj preto tentokrát pätnásťčlenná porota celé piatkové popoludnie strávila v zamknutom apartmáne hotela Carlton pod dohľadom bezpečnostnej služby. Členovia museli odovzdať aj mobily. Zapečatené výsledky prevzal až moderátor súťaže, herec Richard Stanke. Čistotu súťaže mal ukázať šou, keď porotcom na cestu do sály prelepili ústa čiernou páskou.
Súťaž mala štyri kategórie - reklama v tlači a na plagátoch, televízna a kinoreklama, iné médiá a kampaň. Tie sa delili na podkategórie podľa predmetu, na ktorý sa reklama sústredila - reklama na jedlo, financie, komunikačné služby, verejnoprospešnú činnosť a rôzna.
Celkovo sa do súťaže prihlásilo 36 slovenských agentúr s 202 súťažnými prácami, čo je o štvrtinu viac ako v minulom roku. Takmer polovicu klincov s celej súťaže získalo kreatívne štúdio Juraja Vaculíka. Vaculík si odniesol aj Filipa, cenu za výnimočný prínos do kreativity slovenskej reklamy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.