však netrúfal čakať ani šéf tímu Corrado Provera, "Pre Peugeot je to ozaj historický úspech. Ja ani nedokážem vyjadriť svoje pocity slovami, ale je to fantastické. Pred nami je však stále ešte jedenásť pretekov a nič nie je rozhodnuté. Čaká nás ešte veľa práce a nesmieme preto zaspať na vavrínoch."
Vynikajúci nástup do pretekov predviedla bratská dvojica Gilles a Hervé Panizzi, ktorá už v piatok vyhrala úvodné štyri rýchlostné skúšky a suverénne sa usadila na čele pretekov. V sobotu Francúzi pridali ďalšie štyri rýchlostné skúšky a v nedeľu im už len stačilo kontrolovať situáciu. "Je to moje štvrté víťazstvo v MS značiek a je o to cennejšie, že som viedol od štartu až do cieľa a všetkým ukázal, že dokážem jazdiť v akýchkoľvek podmienkach (pozn.: počasie bolo nestabilné a niektoré RS sa jazdili za mokra). Auto bolo rýchle tak na suchu ako aj za mokra. Problémy (s brzdami), ktoré nás zastihli ku koncu pretekov ma neznepokojovali, pretože som presne vedel čo musím urobiť, aby som zvíťazil. Dôsledne som kontroloval časy a zbytočne neriskoval," tešil sa zo svojho úspechu Panizzi, ktorý v priamej konfrontácii porazil hneď dvoch posledných svetových šampiónov - Burnsa a Gronholma. Fín však nemal dôvod smútiť, pretože druhé miesto mu pomohlo upevniť vedenie v priebežnom hodnotení. "Som spokojný s výsledkom. Pomohol mi v MS. Okrem problémov s brzdami fungovalo auto výborne. V sobotu som však stratil čas tým, že sme neprestavili auto na mokrý povrch. I tak si však myslím, že sme Gillesa nemohli dobehnúť. Bol ozaj veľmi rýchly." Prekvapivo spokojne sa tváril aj Richard Burns, keď prehlasoval: "Vážne som spokojný. Samozrejme, že by bolo krajšie, keby som sa dostal aj pred Marcusa Gronholma, ale tiež som mal nejaké problémy s brzdami a nepodarilo sa to. Pre tím je to fantastický výsledok a pre mňa je to prvé umiestnenie na pódiu v novom tíme. Mimochodom je to tiež môj najlepší výsledok na tejto rely. Teším sa však už na katalánsku rely, kde sa mi vždy darilo."
Po takomto suverénnom vystúpení francúzskeho tímu konkurenciu asi rozbolí hlava. Ako tak stačili držať krok hádam iba tímy Subaru a Ford. Prekvapivo najlepší však nebol ani Mäkinen ani Colin McRae, či Sainz, ale Petter Solberg, ktorý už v prvej etape držal tesný kontakt s Panizzim a prepadol sa až po hodinách v piatej ereske. V závere sa však vybičoval k výbornému výkonu a skončil na piatom mieste: "Dosiahli sme to najlepšie čo sme mohli. V závere prvej etapy som stratil dve minút, keď som dostal hodiny a v sobotu som mal zasa dva defekty. Nebyť týchto problémov, mohli sme skončiť ešte lepšie. Dôležité však je, že sa neustále zlepšujeme. V závere pretekov sme dokonca dokázali poraziť aj Sainza." Jeho tímový kolega a kandidát na titul, Tommi Mäkinen si tiež nepočínal zle, no v desiatej rýchlostnej skúške nabehol na mláku, dostal aquaplaning a neudržal auto na ceste. "Bol to presne ten pocit, keď už viete, že sa nič nedá robiť. Odhodilo nás to na skalu a náraz úplne zničil podvozok, rameno riadenia a pravú stranu auta. Nemohli sme pokračovať ďalej." Podobný osud stihol aj Angličan Colina McRae, ktorý v pätnástej ereske neudržal Focus na ceste a tvrdo narazil do stromu. "Museli sme mať nejaké blato na kolesách," hľadá vysvetlenie spolujazdec Grist. Rýchlostná skúška bola zastavená a otrasený McRae bol prevezený do nemocnice s podozrením na zlomeninu na ľavej ruke. Česť Fordu teda zachraňoval Španiel Sainz, no tomu sa i tak ušlo až šieste miesto.
Medzi továrenské posádky sa na štvrté miesto pretlačil Philippe Bugalski na súkromnom Citroene Xsara, pretože táto značka Korziku tentoraz do svojho harmonogramu nezaradila. Škodovka sa domov vracia s rozpačitým dojmom, keď Gardemeister dosiahol iba na 12. miesto a Eriksson musel v 14. RS odstúpiť pre poruchu prevodovky. Malým úspechom je to, že Roman Kresta sa prvýkrát dočkal cieľa v MS rely (14. miesto). Zaujímať vás možno bude aj to, že v tíme Hyundai debutujúci Poliak Tomasz Kuchar skončil hneď po troch kilometroch. "Zasekol sa mi plynový pedál a tak som oboma brzdami brzdil na doraz. Cítil som ako zhoreli brzdy a pokračovať ďalej sa už nedalo."
Štvrtým podujatím MS značiek bude ďalšia asfaltová rely v Španielsku, ktorá sa jazdí 22. - 24. marca 2002.
Výsledky 46. Rallye de France Tour de Course: 1. G. Panizzi/H. Panizzi (F) Peugeot 206 3:54:40,3 h, 2. Gronholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 206 + 40,5. 3. Burns/Reid (GB) Peugeot 206 + 52,4, 4. Bugalski/Chiaroni (F) Citroen Xsara + 2:02,2, 5. Solberg/Mills (N/GB) Subaru Impreza + 2:28,2 6. Sainz/Moya (E) Ford Focus + 2:32,8. Skupina N: 1. (17.) Ferreyros/Vallejo (PE) 4:17:24,9 h, 2. (19.) Iliev/Sivov (BL) + 3:11,9, 3. (20.) Santoni/Casamatta (F) + 3:41,3, 4. (21.) Rowe/Wood (GB) + 7:23,4, 5. (22.) Trelles/del Buono (E) + 9:10,7, 6. (23.) Harrach/Gebert (A) + 12:11,3 (všetci na Mitshubishi Carisma).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.