Spišská Nová Ves a riaditeľ Divízie železničných koľajových vozidiel - Železničná spoločnosť, a. s. (ŽS) Ing. Miroslav Dzurinda.
Jedným z bodov tejto schôdze bola aj téma o ktorej informoval Spišský denník včera. Ide o znižovanie počtu zamestnancov rušňového depa v súvislosti so zavádzaním modernizácie strojového parku. Táto záležitosť by sa mala, ako predvčerom pre naše noviny povedal hovorca ŽS PhDr. Miloš Čikovský, týkať 118 osôb iba v spišskonovoveskom rušňovom depe.
Inú rétoriku však včera prezentoval M. Dzurinda a razantne odmietal celú tému pomenovať slovom prepúšťanie. Dokonca, na začiatku rokovania tohto bodu zaujal emóciami podfarbené stanovisko k prítomným médiám. V tomto prípade dal predsedníctvu federácie strojvodcov na výber. Svoju účasť na celom rokovaní si totiž podmienil odchodom novinárov z rokovacej miestnosti.
"Riaditeľ divízie a prednosta rušňového depa nám vysvetlili, že budú hľadať všetky možnosti umiestnenia pomocníkov rušňovodičov," odpovedal nám jeden zo zamestnancov na otázku v akom duchu sa nesie rokovanie v miestnosti, odkiaľ boli vykázaní novinári.
Po takmer trojhodinovom sedení z členmi federácie strojvodcov M. Dzurinda so slovami "ja nie som žiadny grobian" a s úsmevom na tvári prezentoval aj pre média stanovisko k celej situácií. "Dnešné rokovanie bolo pokojné, vecné a konštruktívne. Doteraz, každý pracovník, ktorý od nás odišiel mimo hrubého porušenia pracovnej disciplíny odišiel tak, že spokojnosť bola na oboch stranách. Robíme také opatrenia, aby ľudia o ktorých sa zníži počet zamestnancov mali dostatočné sociálne kompenzácie v rámci našej nadštardantnej kolektívnej zmluvy. To znamená, aby boli obe strany spokojné. To garantujem," povedal M. Dzurinda. Podľa jej obsahu totiž vekové kategórie 57 rokov a viac majú nárok pri odchode zo zamestnania na štrnásť mesačné odchodné a päť mesačné odstupné. "V minulom roku dopyt po takej forme odchodu zo zamestnania prevyšoval ponuku," dodal M. Dzurinda.
Racionalizácia sa v Spišskej Novej Vsi bude dotýkať hlavne pomocníkov rušňovodičov, a to v celkovom počte 98. V súčasnosti sme totiž so Španielskom jediná krajina, kde sa ešte pri riadení vlakov uplatňuje táto funkcia. Postupne sa teda jednotlivé lokomotívy budú vybavovať digitálnou technikou a profesia pomocníka rušňovodiča by mala do začiatku roku 2003 na Slovensku úplne zaniknúť.
Podľa slov predsedu federácie strojvodcov Milana Múdreho na dnešnom stretnutí ohľadom bodu prepúšťania odborári neprijali žiadne uznesenie.
Okresný úrad práce v Spišskej Novej Vsi potvrdil pre Spišský denník, že z košického vedenia Železničnej spoločnosti a.s. dostali včera oficiálnu správu o hromadnom prepúšťaní. Jedná sa o 118 zamestnancov, z toho 98 z okresu Spišská Nová Ves. Termín prepúšťania je daný od 19. apríla do 31. decembra toho roku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.